לקראת תערוכת דטרויט שתפתח את שעריה ב-10 בינואר 2009 (עבור עיתונאים), מודיעה שברולט על הצגת הדור השני ל'אקווינוקס' (Equinox – כינוי הימים בשנה בהם יש שוויון בין אורך היום והלילה). הדור הראשון הוצג ב-2004 והציע מתלים נפרדים לכל הגלגלים, מרכב אחוד והנעה קדמית כאשר האחורית משולבת אוטומטית לפי הצורך. הדור השני ממשיך עם אותה הנוסחה וכמעט את אותם הממדים, אך עם יחידות כוח עדכניות יותר. במילים אחרות: מנועים קטנים מבעבר.
במקום מנועי V6 בנפח 3.4 ליטר (185 כ"ס) או 3.6 ליטר (264 כ"ס), נמצא יחידות כוח צנומות יותר: האחת בנפח 2.4 ליטר (182 כ"ס) והשניה בנפח 3.0 ליטר (255 כ"ס). בשני המקרים משודכים המנועים לתמסורות אוטומטית בעלת שישה הילוכים כאשר הכוח מוזרם לסרן הקדמי כדרך קבע ואילו האחורי משתלב אוטומטית רק בעת הצורך (כמו בעבר). שברולט אינה מפרסמת את נתוני הביצועים של המכונית, אלא כרוח התקופה מתמקדת בצריכת הדלק: בין 8 ל- 6.8 ק"מ לליטר בעיר ובין 10.8 ל-9.6 ק"מ לליטר מכבישים מהירים (עפ"י תקן EPA).

אקווינוקס החדש (כקודמו) משתמש בפלטפורמת ת'טא של GM ומציע ממדים קומפקטיים למדי במונחים אמריקאים (וגם כמעט זהים לקודמו): 477 ס"מ אורך, 184 ס"מ רוחב, 168 ס"מ גובה ו-286 ס"מ בין הסרנים. בתוך תא הנוסעים נמצא מקום לחמישה, שלל אפשרויות אחסון ורשימת אבזור ארוכה הכוללת חיבור בלוטות' לסלולר, USB למערכת השמע, זוג מסכי LCD למושבים האחוריים, 8 רמקולים, מצלמת רוורס ועוד. באגף הבטיחות נמצא 6 כריות אוויר, בקרת משיכה, בקרת יציבות ועוד.

תחרות קשה
הקרוסאובר החדש ייוצר על פס הייצור של קודמו (במפעל המשותף של GM וסוזוקי באונטריו שבקנדה) ולפחות על פי רשימת המתחרים שמפרסמת שברולט צפויה לו תחרות קשה, שכן ברשימה זו נמצא את: ג'יפ ליברטי, הונדה CR-V, טויוטה ראב4, יונדאי סנטה-פה ופורד אסקייפ (אינו נמכר אצלנו).

לדפי שברולט בקטלוג 'אוטו'