שנת 2009 עשויה לסמן מפנה של ממש ברמת המכירות של גרסת החמש דלתות של הונדה סיוויק. עד כה סבלה המכונית בעלת העיצוב הכל כך מיוחד ממחיר גבוה באופן מוגזם שהקשה על מכירותיה. אבל, ירידת שער המטבע הבריטי ומשא ומתן מעמיק של היבואן כנראה שיצליחו לייצר תג מחיר תחרותי יותר עבור המכונית הקומפקטית. כמה? טרם נמסר, אך בהונדה מדגישים שהיא עדיין תהיה יקרה מגרסת הסדאן.אבל הבשורה החשובה באמת בקשר לסיוויק-האצ'בק נמצאת מתחת למכסה המנוע. בחצי הראשון של השנה הבאה היא אמורה לקבל תיבה אוטומטית קונבנציונלית במקום התיבה הרובוטית שפגעה במידה לא מבוטלת במכירותיה בארץ. מדובר בתיבת חמישה ההילוכים המוכרת של הונדה אשר תהיה כמעט זהה לזו שמשרתת את גרסת הסדן המצליחה של הסיוויק (ייתכן שינוי ביחס ההעברה הסופי). זה אומר שמבחינת הונדה ישראל אין אפילו צורך בהכנה לוגיסטית.

שורה תחתונה: השינוי הצפוי במחיר יחד עם התיבה החדשה עשויים לסמן מפנה עבור הסיוויק חמש דלתות שעד כה סבלה מרמת מכירות נמוכות בניגוד קיצוני לאחותה המשפחתית שהפכה סיפור הצלחה מקומי.

לדפי הונדה בקטלוג 'אוטו'
בעקבות המשבר: הונדה מצטמצמת