השמש שוקעת: ריצ'רד ברנס בעונת האליפות שלו, 2001סובארו לא תשתתף באליפות הראלי העולמית ב-2009. בהודעה רשמית שהתפרסמה זה עתה, מסבירה הנהלת הקבוצה כי המצב הכלכלי העולמי בכלל ובשוק הרכב בפרט הם שאחראים להחלטה – שאינה לגמרי מפתיעה: העונות האחרונות לא היו טובות לסובארו. אלא שסדרת ה-WRC מאבדת כאן את אחד מעמודי התווך שלה, והיצרן הוותיק ביותר שמשתתף כיום באליפות. השתתף, בעצם, בלשון עבר. בכך גם מגיעה לסיומה – בתחום הפסורטיבי, על כל פנים – השותפות ארוכת-השנים בין סובארו לפרודרייב, שותפות אשר הביאה שלושה תארי יצרן לסובארו בשנים 1995-1997, ושלוש אליפויות נהגים בידיהם של קולין מקריי (1995) וריצ'רד ברנס (2001) המנוחים, ופטר סולברג (2003).
פעילותה המוצלחת של סובארו ב-WRC, שהתפרסה על פני 20 שנה, הביאה לעולם הרכב את אחד מסמליו הגדולים ביותר, האימפרזה טורבו לדורותיה; והפכה את שמו של קולין מקריי לשגור על שפתותיהם של בני נוער ברחבי העולם אשר התמכרו למשחק הראלי הנושא את שמו.
פרודרייב תמשיך לשרת קבוצות ראלי פרטיות, כמובן, והודיעה כי אינה צופה פגיעה קשה מדי בעסקיה כתוצאה מפרישת סובארו. ב-2008 לבדה זכו נהגי קבוצות פרטיות ב-8 תארי ראלי בינלאומיים ברחבי העולם.
הודעתה של סובארו מגיעה יום אחד בלבד אחרי שסוזוקי הודיעה כי לא תמשיך את פעילותה ב-WRC ב-2009, זאת אחרי שנה מלאה אחת בלבד באליפות. על סדרת ה-WRC בכללותה מוטל כרגע צל כבד.