משבר עולמי? האטה במכירות? יצרנים לפני התמוטטות? אז זהו, שלא. אודי מסתבר, חיה בעולם משל עצמה ומציגה תוכנית רב שנתית המציבה יעדי מכירה אגרסיביים משנת 2007 ועד 2015. כדי להגיע ליעד מכירות של 1.5 מיליון כלי רכב, תכננה החברה למכור ב-2008 כמיליון כלי רכב, ובדיווח האחרון שלה הודיעה כי תעמוד בכך. זאת ועוד, חודש אוקטובר היה החודש הטוב בתולדותיה עם עליה של 7.2% ו-844,700 כלי רכב נמכרו בעשרה החודשים של 2008, או 3.3% בהשוואה לאוקטובר 2007. בין ההצלחות ניתן למנות את A3, A4 ו-A6 כאשר באירופה העליה החדה ביותר באוקטובר נרשמה באיטליה – 10% ו-5,509 מכוניות. אפילו בארה"ב הייתה עליה קלה במכירות אוקטובר – 0.3% ו-7,443 מכוניות. בסין כבר מדובר בזינוק של 25.1% ו-9,600 מכוניות באוקטובר.
יו"ר אודי, רופטרט שטדלר, ציין בראיון לעיתון 'אוטומוטיב ניוז אירופה' כי למרות השנה שהייתה מוצלחת מאוד ליצרן הגרמני, טעמי הקהל והמצב הכלכלי עלולים להשפיע על החלטותיו בעתיד ולעצור את תוכנית ההתרחבות של אודי. את ההצלחה השנה תולה המנכ"ל בליין דגמים צעיר יחסית (A5 ו-Q5), תמחור מוצלח (לא יקר מדי אך ודאי שלא עממי) ומגוון כלי רכב אשר מכסים את מרבית טעמי הצרכנים.
תלות החברה במספר ספקי משנה מועט יחסית, אשר מהווה סכנה עתידית לחברה אינה מטרידה את המנכ"ל. לדבריו, תעשיית הרכב תמיד הייתה ותמיד תהיה ריכוזית למדי בשל עלות הייצור ועקומת הלמידה השטוחה המרתיע משקיעים חדשים להכנס לשוק. גם בעיתות משבר תוכל אודי להמנע מתלות מוחלטת בספק משנה אשר עלול להביא לכדי השבתת פס ייצור.
אנו בטוחים שגם פולקסווגן (בעלת הבית באודי) וגם פורשה (בעלת 42.6% ממניות השליטה בפולקסווגן) מאחלות לאודי ההמשך ההצלחה!
לדפי אודי בקטלוג 'אוטו'