שירוקו בצביעת מאזדה2? ההצעה של ABT
תערוכת השיפורים באסן המתקיימת בימים אלה מהווה כר נרחב לסדנאות הגרמניות להציג את מרכולתן ולהראות את יכולתן – וזו הזדמנות לציבור לראות מגוון הצעות לשיפור השירוקו, הקופה החדשה של פולקסווגן. השירוקו הירוקה (בתמונה הראשית) והכחולה (כאן למטה) הוכנו על-ידי סדנת ABT, אשר מציעה טיפול מאופק (יחסית למה שאנו רואים בדרך כלל): חישוקים גדולים (עד "20!), צמיגים בחתך נמוך, קפיצים תחליפיים ומונמכים, תוספות אווירודינמיות וניפוחים – שום דבר שלא ראינו בעבר, אבל התוצאה ממש לא מופרכת ונעימה למדי לעין.

תערוכת אסן: שירוקו משופרות
צילום: מנהל
ABT מציעה לא רק קוסמטיקה ושיפורי שילדה אלא גם תגבורי מנוע. ה-1.4 TSI יכול בעזרת אנשי ABT להגיע ל-200 כ"ס במקום 160, ואילו ה-2.0 TSI עולה מ-200 ל-240 כ"ס. בלמים מוגדלים עם דיסקים בקוטר 345 מ"מ מסייעים לעצירה.
פולקסווגן עצמה ניצלה את התערוכה כדי להציג מהדורה מיוחדת בייצור מוגבל של השירוקו, המכונה Collector’s Edition. הבסיס הוא גרסת ה-TSI של השירוקו, עם מנוע הטורבו 2.0 ל'/200 כ"ס; השינויים לעומת השירוקו הסדרתית אינם מפליגים וכוללים צבע מיוחד, חישוקי "19, ריפודי עור לבן וגימורים תואמים בדיפוני הדלתות. רמת האבזור גבוהה גם היא, עם מערכת שמע מתוגברת ופנסי בי-קסנון. רק 100 מכוניות כאלה ייוצרו, וישווקו מתחילת 2009.
ואילו הזרוע הפנימית של פולקסווגן להתאמה אישית ופרסונליזציה של המכוניות, VW Individual, הכינה שירוקו מיוחדת עבור יצרנית משחקי המחשב EA, אשר תואמת את משחק המחשב החדש Need For Speed Undercover. באותו משחק מככבת, בין היתר, שירוקו בצבעי זהב ושחור – ופולקסווגן בנתה שירוקו כזו בדיוק. להופעה החיצונית תורמים חישוקי "19 עם צמיגי 235/35 וערכת חצאיות מקיפה, בעוד המכניקה המניעה נותרה ללא שינוי. אבל בתוך המכונית אפשר למצוא סט שלם של מערכת מולטימדיה עם מסכים שטוחים (כולל מסך "32 בתא המטען!), רמקולים מפוצצי-דציבלים, קונסולת משחק Xbox 360 ומה לא.