לפני כחודשיים סיפרנו לכם על הפיאט 500 המשופרת שהביאה לנו יצרנית הצמיגים האיטלקית מראנגוני (Marangoni). ובכן מתברר כי עוד קודם לכן היתה מראנגוני אחראית לפרוייקט הרבה יותר פסיכי: היאריס המופיעה לפניכם (אם כי לא הרבה נשאר מהיאריס המקורית, כפי שתראו מייד). הכל החל משיתוף פעולה בין מראנגוני לבין המגזין הבריטי Redline, העוסק בסצנת הטיונינג האירופית ובמכוניות משופרות. מ-א-ד. ובכן מראנגוני, כחלק ממאמציה להחדיר את צמיגיה לשוק השיפורים, הכריזה עוד בסוף 2006 על פרוייקט משותף עם המגזין המדובר, במסגרתו הוזמנו הקוראים לעצב טויוטה יאריס (דור קודם) משופרת – כאשר ההצעה המנצחת תיוצר בפועל!
בסופו של דבר התגלגל העסק והפך להרבה יותר מסתם פרוייקט עיצוב. המראה החיצוני של היאריס שנבנתה בסופו של דבר נוצר משילוב של כמה הצעות, לא אחת בלבד, ובכל מקרה הוא הפרט הפחות חשוב בסיפור הזה – כי היאריס שנולדה משיתוף-הפעולה הזה היא כנראה הקיצונית והפרועה ביותר אי-פעם. מה דעתכם, למשל, על מנוע משופר מכל הכיוונים של טויוטה MR2, בתוספת הגדשת טורבו שמעלה את ההספק ל-318 כ"ס (ואת המומנט ל-41 קג"מ)? מה אתם אומרים על הנעה אחורית עם מנוע מרכזי? רשימת הרכיבים והספקים ארוכה ומרשימה, ואפשר למצוא בה חישוקי Techart בקוטר "18 עם צמיגי 225/40 (מתוצרת מראנגוני, מיותר אולי לומר), בלמי ברמבו שיועדו במקור לפורשה בוקסטר, הגה, מושבים, רתמות וראש מוט-הילוכים מתוצרת מומו, מרכב שיוצר מאפס על-ידי AutoVision, ערכה אווירודינמית מבית C-West, מערכת מחוונים דיגיטליים מתוצרת Stack...
אפשר רק להצטער על כך שגם המכונית הזו, כמו הסופר 5-0-0 של מראנגוני, היא פרויקט חד-פעמי.