קבוצת 'קרסו', יבואנית רנו וניסאן, מצטרפת לשוחרי איכות הסביבה, ומודיעה על מעבר למרכזי שירות ירוקים. מה זה אומר? אסף ספקטור סמנכ"ל השירות בקבוצת 'קרסו': "הנהלת החברה רואה חשיבות רבה בנושא איכות הסביבה, ותשקיע משאבים רבים בהפיכת 40 מרכזי השירות ל'ירוקים'. לדוגמה: בניית רצפת בטון 'קורודור' עם איטום חריצים בחומר עמיד לפחממנים, למניעת חדירת מזהמים לקרקע, מעבר לחומרי כיסוי מתכלים, מחזור מסנני שמן ומצברים ועוד." לדבריו, נתוני המשרד לאיכות הסביבה מורים על כ-4 מיליון מסנני שמן המוחלפים במוסכים מדי שנה. "אלה מושלכים לאשפה," אומר ספקטור, "מטפטפים לקרקע, יחד עם אלפי ליטרים של שאריות שמן מינרלי, וגורמים לזיהומים סביבתיים חמורים". לדבריו בבדיקות פתע שערך המשרד לאיכות הסביבה, נמצא כי 90% מהמוסכים, אינם מקיימים את ההוראות והתקנות המחייבות פינוי של מסנני שמן משומשים, לאתר הפסולת הרעילה ברמת חובב, או למתקן מחזור מאושר. "המטרה להנחיל ערכים של שמירה על איכות הסביבה בתוך הארגון מחד, ולטפח ערכים זהים לקהל הלקוחות מאידך, באמצעות פעולות יזומות." מסכם ספקטור.
הפעולה היזומה עליה הוא מדבר היא מתן אופניים חלופיים לקוחות המשאירים את רכבם לטיפול במוסך. אלה יוכלו לבחור באופניים במקום רכב חלופי המוצע בד"כ, ובכך להשתתף באופן פעיל בצמצום זיהום האוויר בנסיעות עירוניות ולתרום את חלקם לשמירה משותפת על איכות הסביבה.

המרכז הראשון שכבר עבר את התהליך הירוק הינו מוסך השירות ברחוב ריבל, וההשקעה בו נאמדת בכמיליון שקלים. איציק וייץ, מנכ"ל קבוצת "קרסו" מסר כי באמצע שנת 2009 תקבל הקבוצה את תקן ISO 14001. תו תקן בינלאומי, לניהול סביבתי המפרט ומחייב עמידה בחוקים בנושאי איכות סביבה ואקולוגיה ויישום מדיניות סביבתית. לדבריו, עם קבלת תו התקן, ייערכו לכל עובדי הארגון הדרכות בנושאי איכות הסביבה כמו גם אילו פעולות מנע ותיקון ניתן לנקוט.
לדפי רנו בקטלוג "אוטו"
לדפי ניסאן בקטלוג "אוטו"