כפי שסיפרנו לכם בעבר, סוזוקי מכריזה רשמית על תחילת שיווק הגרנד ויטארה המחודש והמחוזק כאשר הבשורה החשובה היא חזרתה של גרסת ה-3 דלתות להיצע בישראל. בזכות תג מחיר תחרותי של 146,000 שקלים עבור גרסה זו, סוזוקי מתברגת בקבוצה 4 לחישוב שווי ערך. אבל חשוב מכך, סוזוקי נכנסת לעימות חזיתי מול יונדאי טוסון המצליח.
בסוזוקי מעדיפים לשמור על אווירה שמרנית וטוענים שהיות ומדובר בכלי בעל שלוש דלתות בלבד הביקוש מכיוון ציי הרכב יהיה מוגבל ביותר. מצד שני בגרסה זו תופסת הויטארה נישה חסרת מתחרים לחלוטין כי אין היום בשוק כלי מקביל בתצורה זו. ובסוזוקי בהחלט מצפים לפנות לחובבי האופנה...אבל הגרנד ויטארה מגיע גם בגרסה ארוכה (5 דלתות). זו עודכנה קוסמטית ביחס לדגם המוכר ויחד עם הגרסה הקצרה זכתה לשלל חידושים שביניהן נציין: בקרת אקלים עם צג דיגיטאלי, בלמי דיסק מאחור (תוף בעבר) וחישוקים קלים. בנוסף בוטל הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה ואת מלאכתו תעשה בקרת היציבות.

שתי גרסאות הויטארה (3 ו-5 דלתות) יצוידו במנוע ה-2.4 ליטר שמהווה את השינוי העיקרי והנחוץ לכלי שעד כה התהדר במנוע 2.0 ליטר. באופן מעניין נתוני ההספק והמומנט מעט גבוהים יותר בגרסה הארוכה (168.5 כ"ס לעומת 165.5 כ"ס ו-23.1 קג"מ לעומת 22.9 קג"מ). מעבר לכך כדאי לציין שגרסת השלוש דלתות הקצרה משמעותית (בסיס הגלגלים קצר ב-20 ס"מ והאורך הכללי ב-42.5 ס"מ) מוגבלת לשני נוסעים מאחור.
הגרסה הארוכה תעלה 175,000 שקלים. הגרסה המהודרת שתכלול גג נפתח, שילובי עור בריפוד ובהגה ומערכת שמע משודרגת תעלה 186,000 שקלים. ברמת מחיר זו מתמודד הגרנד ויטארה לא רק מול הגרסאות המאובזרות של הטוסון, אלא גם מול מתחרים מוכרים נוספים כדוגמת טויוטה ראב4, קיה ספורטאז', ג'יפ קומפאס ואחרים.

דן גפני, ראש סוזוקי ישראל, הסביר שבעקבות חיזוק נקודת התורפה הבולטת של הדגם היוצא הכוונה היא להגדיל את הנתח של סוזוקי בתחום הפנאי. הוא מאמין שב-2009 ימכרו 300 כלים מגרסת ה-3 דלתות ו-500 כלים מהגרסה הארוכה.
* לדפי סוזוקי בקטלוג "אוטו"
* צבי נטע, ראש יבואנית סוזוקי, מעריך כי מחירי המכוניות לא ירדו בינואר