ה-944 יוצרה בין 1982-1991פורשה רעננה את קו הקאיימן לאחרונה והציעה סדרות ייצור מגבלות ומבוקשות. בתכנית ארוכת הטווח של היצרן, ייצור הבוקסטר/קאיימן יעבור לחברת מגנה-שטייר האוסטרית אשר תייצר את הדור השני של המכונית. מעבר לשינוי מקום הייצור, מסתבר שנשקלת 'גרסת כניסה בסיסית' מבחינה מכאנית למכונית.
במגזין 'אוטוקאר' האנגלי מצוטטים מקורות בהנהלת פורשה אשר מלמדים על כך שהיצרן בוחן ברצינות הצעת גרסת כניסה זולה וחסכונית אשר תצוייד במנוע ארבעה צילנדרים.
פורשה: קאיימן 4-צילינדרית?
צילום: מנהל
ה-968 - אחרונת הפורשה מרובעות הצילינדרים - יוצרה בין 1992-95
גרסה זו, היה ואכן תיוצר, תזכה למנוע ארבעה צילנדרים (2.0 ליטרים או 2.4 ליטרים, בהשוואה ל-2.7 ליטרים-שישה-צילנדרים כיום) עם טורבו אשר יסיע להשיג כ-200 כוח-סוס לפחות. יחד עם הדיאטה הקפדנית שמתוכננת לדור השני של הבוקסטר/קאיימן, הביצועים יהיו כאלו אשר לא יביישו את השם ואת המותג.
אין זו הפעם הראשונה שלפורשה תהיה גרסת ארבעה צילנדרים. בניגוד למקובל להניח כיום, כאשר - הודות ל-911 האלמותית - השם פורשה נקשר כמעט אוטומטית לתצורת מנוע של 6 צילינדרים-בוקסר, הרי שמאז ומתמיד הציעה פורשה מנועי בוקסר עם 4 צילינדרים. בשנות התשעים הייתה זו ה-968 אשר המשיכה את ה-924 וה-944 מאמצע שנות השבעים. בל נשכח, כמובן, גם את הפורשה הראשונה – ה-356, שיוצרה בין השנים 1948 ל-1965 וציודה רק עם מנועי 4 צילינדרים בתצורת בוקסר, במגוון נפחי מנוע (החל ב-1.1 ליטר עם 40 כוח-סוס בדגם הראשון ועד ל-2.0 ליטר 130 כוח-סוס בדגם האחרון).
פורשה: קאיימן 4-צילינדרית?
צילום: מנהל
מנוע 4 הצילינדרים של ה-944 היה למעשה חצי מנוע ה-V8 של ה-928...
השאלה האם מנוע 4-הצילינדרים העתידי של הקאיימן/בוקסטר יפותח מהבסיס ע"י פורשה או שמא תנצל החברה את כישוריה של פולקסווגן שבבעלותה, עם מנועי ה-TFSI המוצלחים שלה – נותרת פתוחה. שיתופי פעולה בעבר הוליד את ה-914, מנוע ה-924 וגם את הקאיין/טוארג.
הסיבה לגרסת הבסיס אינה מבוססת על רצון להרחיב קהל הלקוחות לכאלו שגם הבוקסטר יקרה עבורם, אלא רצון לעמוד ברגולציה ודרישות לפליטת פחמנים נמוכה יותר. אם 'על הדרך' תגדלנה המכירות, מה טוב. האם פורשה תוכל להציג בקרוב טווח מכוניות רחב במיוחד, מהבוקסטר "העממית" ועד הפאנאמרה?! ימים יגידו.

מבחן דרכים: פורשה בוקסטר S