מורצ'ילאגו רודסטר
בלמבורגיני עובדים חבר'ה רציניים.
גם כשמגיעים לביקור כתבים ממדינה קטנה וחסרת חשיבות מוטורית כמו זו שלנו, הם דואגים לאירוח ראוי. שתי המכוניות הכבר-ותיקות של החברה חיכו לנו מול הכניסה הראשית למתחם למבורגיני הענק שבסנט-אגתה, מפתחות בפנים. והן יפות, כל כך יפות. בעצם, יפות זו לא המילה הנכונה. מרושעות תתאים יותר. הגאייארדו הלבנה נראית מהמם, ללא ספק, עם פרופורציות נכונות – רחבה ונמוכה ועם זוויות חדות ורבות הבעה, אבל המורצ'ילאגו הכתומה נראית כבר ממש כועסת ואפילו עוד יותר מרושעת, אם זה בכלל אפשרי. היא מעט שמנמנה, אבל לחלוטין מהממת למראה. המכוניות של למבורגיני מצליחות לעורר בך יראת קודש גם כשהן יושבות בשקט בחנייה, ואת זה אפשר לומר על מעט מאוד מכוניות אחרות.
בלעדי: אנחנו נוהגים בלמבורגיני! (וידיאו)
צילום: מנהל
אבל אנחנו באנו לכאן למשימה, והזמן דוחק. אנחנו צריכים להתרשם משתיהן ביום אחד, והראשונה שתופסת את העין והלב היא המורצ'ילאגו. זוהי המכונית החזקה ביותר במסע הזה לאיטליה – 640 כוחות סוס בגרסת LP640 רודסטר (למעלה, כאן בצהוב).
כן, גם כתומה וגם גג נפתח. זה לא היה יכול להיות מושלם יותר...
ואז אנחנו נכנסים פנימה ומגלים שדווקא יש מקום לשיפור. תא הנוסעים אמנם איכותי ומהודר, אבל לא מספיק. הוא נראה קצת עייף, מעט זקן – כראוי לגילה של המכונית, החוגגת שבע שנים להיווסדה. מפתיע לגלות שם תפעול ידני למושבים ומערכת קול לא מקורית הנראית פשוט לא קשורה לשאר התא. ויש עוד אנומליות בתכנון ובביצוע, כאלו שלא ראויות למכונית כה יקרה, כה מיוחדת. אפילו המנוע קצת מפתיע לרעה בתחילה – בחוסר זמינות הכוח בסל"ד נמוך. אבל לחיצה עמוקה על הדוושה והמרכב הכבד מוטח קדימה בעוצמה המצופה, מאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 3.4 שניות ועד ל-330 קמ"ש ויותר עם העברות הילוכים חובטות אך מהירות למדי מצידו של הגיר הרובוטי. וזה כל כך מהר שזה כמעט משכיח את שאר התכונות הרעות של המכונית הזו, שמרגישה מיושנת גם בתנועה בכביש המפותל – כבדה, גמלונית ולא ממש משתפת פעולה. איך נפלו גיבורים.
בלעדי: אנחנו נוהגים בלמבורגיני! (וידיאו)
צילום: מנהל
לעומתה, הגאייארדו 4-LP560 (למעלה, בלבן) מרגישה מודרנית הרבה יותר בכל הקשור לתא הנוסעים – עם פנים המזכיר אמנם את בעלת הבית אודי במובנים רבים, אך מרגיש איכותי ומאובזר באופן משמעותי בהשוואה לאחות הגדולה. גם בנסיעה היא מרשימה יותר, עם קלילות-רגליים עדיפה משמעותית, התנהגות כביש מאוד נוסכת בטחון וכמויות אחיזה פשוט בלתי נגמרות. חבל רק שגם היא מאכזבת לא מעט. לא שיש לנו תלונות למנוע האדיר, על 560 סוסיו (לא קשה לנחש את המספר), אבל במובנים רבים היא פשוט לא עומדת בציפיות שטובע העיצוב המרשים.
 
ואם אתם רוצים לדעת איך השתים האלו מרגישות בדיוק – קראו את הכתבה המלאה, במגזין אוטו גיליון 273 (נובמבר).
ובינתיים, הנה סרטון שמנסה להעביר במקצת את החוויה: