אין ספק שעבור לורנס ואן דר אקר (Laurens van den Acker), ראש מחלקת העיצוב של מאזדה, ה-3 החדשה (שתוצג בתערוכת לוס אנג'לס הקרובה) חשובה כמעט כמו לנו. בעצם אולי אפילו יותר, הרי עבורנו זו "רק" המכונית הנמכרת ביותר, עבורו זו אבן דרך. "זהו העיצוב הראשון עליו הייתי אחראי בחברה מראשיתו, אז זה בפירוש מאוד חשוב לי". אומר לי האיש הסימפטי אותו פגשתי בתערוכת פריז האחרונה. "ה-3 פותחה כשהתחלנו לעבוד על סדרת ה'נגארה' (מכונית התצוגה מלוס-אנג'לס 2006) והיא יוצאת לשוק בקרוב. משהו הגיע אליה משם (ממכונית התצוגה א.ש) אבל לא בצורה בולטת. בכל מקרה, אחריה נתחיל לטפטף דברים חדשניים יותר".
עד כמה חשובה לכם ה-3 החדשה?
היא חשובה מאוד גם מבחינה אישית וגם בגלל הצלחת המקור. היינו ברי מזל עם ה-3 המקורית. זה כל כך נדיר היום בתעשייה ליצור עיצוב מוצלח כל כך מהבחינה הגלובאלית. ואנחנו צריכים לשמור על מה שעשינו אבל לשפר".

אז באיזה דרך בחרתם לשפר?
"אני חושב שעשינו יותר 'זומזום', יותר ספורט. אבל יחד עם זאת חיפשנו דרך לשמור על הלקוחות ולא לברוח מהמקור".

אז העדפתם ללכת על אבולוציה?
"במובן מסוים כן. כי אנחנו צריכים למצוא יותר עקביות בשפה העיצובית שלנו. מאזדה היא כעת חברה יותר בוגרת, יותר מבוססת וזה חשוב להיות המשכי. אבל יחד עם זאת, ה-3 צריכה גם להרגיש צעירה, וחצופה כאילו היא נושכת את האחות הגדולה שלה".

האם אתה מרגיש שאתם צריכים אחות גדולה למאזדה6?
"אנחנו עדיין צריכים להרוויח את הדרך שלנו למעלה. לדעתי הרבה יותר מעניין להביט למעלה, אבל מצד שני, ההצלחה שלנו עם מאזדה2 למדה אותנו שכדאי לנו להיות גם שם ולבדוק אפילו מכוניות קטנות יותר".

יש כבר החלטה על מאזדה1?
"התעשייה עוברת מהפכים וקשה לדעת איפה נהיה מחר. אבל אני מקווה שתוך כמה חודשים נחליט".

היו ימים שמאזדה אמרה שהיא קטנה מכדי ליצור מכונית תצוגה שלא יורדת לכביש. זה השתנה בשנים האחרונות עם סדרת הנגארה ואפילו עם ה'קיורה' שאנו רואים כאן בפריז?
"נכון. אנחנו מרגישים שעיצוב הולך ונהיה חשוב יותר עבורנו ורואים שמתחרים מעתיקים אותנו. אנחנו בהחלט דוחפים את נושא העיצוב קדימה ולדעתנו זאת הדרך הנכונה להראות את כוונותינו".

אז האם יש בכל סדרת הנגארה קשר מציאותי לעתיד של מאזדה?
"בכל סדרת הנגארה, הזומזום הושפע מהטבע וזה כיוון מעניין. חיפשתי דרך למצוא רוח חדשה, אמוציות והתרגשות בעיצוב שלנו. כשבנינו את המכוניות ראינו שהרבה אנשים נוגעים בהם כדי להבין ולבחון את הצורה. אבל אנחנו מאוד רציניים עם המכוניות האלה, זו הדרך שלנו לשמור על הזומזום אבל להגיע למקום חדש".

ומה עם מכונית ספורט קטנה?
"המעצבים שלי ישמחו לעשות MX-1 ו-2, ו-3 ו-4 ולכן אנחנו לא אנשי עסקים. אבל אני חושב שאנחנו צריכים לעשות אחת כזו. אנחנו חייבים זאת לקהל שלנו ולעצמנו. ה'פוראי' (מתערוכת דטרויט 2007 א.ש) הייתה לא רעה..."
תערוכת פריז: הסיקור המלא
תערוכת פריז: מתיחת פנים למאזדה MX-5
תערוכת פריז: מאזדה קיורה קונספט
עוד בסדרה:
ב.מ.וו סדרה 7 – ראיון עם האחראי על פרויקט
למבורגיני אסטוק קונספט – ראיון עם המעצב
מיני קרוסאובר ומיני חשמלית – ראיון עם סגן נשיא מיני
סיטרואן C3 פיקאסו קונספט – ראיון עם המעצב
פולקסווגן גולף (דור VI) – ראיון עם המעצב
פורד קא – ראיון עם האחראי על פרויקט