בסוף מרץ השנה נחת בישראל הטיגואן של פולקסווגן. אלי שאולי נפגש עם אורי להב, ראש מותג פולקסווגן בצ'מפיון מוטורס, ושאל את דעתו בנוגע לבייבי טוארג החדש."בשנה מלאה יכולנו לפחות להכפיל את הכמות"מה המצב עם הטיגואן?
אנחנו מרוצים מאוד מתגובת הלקוחות אבל לא מהאספקה. יש עודף ביקוש של 50,000 מכוניות בכל העולם ואני מאריך שברבעון הראשון של 2009 זה ייפתר. היום זמן ההמתנה עומד על 6-9 חודשים. סיפקנו 300 כלים ומכרנו מעל ל-600. ללא בעיות המלאי יכולנו למכור מעל אלף ועם זמן אספקה סביר. בשנה מלאה יכולנו לפחות להכפיל את הכמות.

אז למה עשיתם מהלך שיווקי כה גדול לפני השקתו?
"כאשר אתה עשה מהלך שיווקי גדול כמו שעשינו עם הטיגואן אתה רוצה לספק את ההבטחה. בדיעבד אם היינו יודעים שאלה הכמויות שנקבל אז היינו מבצעים מהלך אחר".

עד כמה פגעו העיכובים ברכב, ואיך מתמודדים עם זה?
"המטרה הייתה למכור 800 – 900 כלים עד לסוף השנה והקהל היה שם. אבל חלק מהלקוחות אבדו. כשאמרנו שזמן ההמתנה יהיה 4 חודשים ובסוף זה נהיה תשעה חודשים אז חלק בפירוש אבדו את הסבלנות ועברו למתחרים. אנחנו צריכים להתמודד עם הלקוחות שרצו לקבל רכב מהר ובשוק כיום יש לא מעט אלטרנטיבות. המתחרים מצידם נצלו את המצב. מצד שני יש לקוחות נאמנים שחיכו. עשינו את המהלך עם הפאסאט – נתנו פאסאט עד שהטיגואן יגיע – והחזקנו כך עוד 70 לקוחות. ניסינו להיות יצירתיים אבל בסופו של דבר יש פגיעה. נצטרך לעשות מהלכים חכמים ולהחזיר את הטיגואן שוב למרכז הבמה. אבל הקמפיין שעשינו לא ישכח במהרה..."
פולקסווגן טיגואן: