מעוררת חשק? מגאן עם מנוע מרכזי, 360 כ"ס והנעה אחורית
המגאן טרופי אולי אינה מוכרת יתר על המידה לגולשינו הנאמנים: מדובר במכונית מרוץ טהורה שראתה אור – בגרסתה המקורית – ב-2005, ואשר קשורה לרנו מגאן הסדרתית באי-אלו קווים עיצוביים ולא כלום מעבר לכך. המגאן טרופי נוצרה עבור סדרת מירוצים שיזמה רנו, World Series by Renault, הכוללת מירוצים במספר קטגוריות – ביניהן אליפות אירופה לרנו מגאן טרופי. לחשיפה נוספת זכתה הטרופי כאשר היתה אחת המכוניות הנבחרות לשמש ב"מירוץ האלופים" (Race of Champions). המפרט כולל שלדת צינורות מרחבית, מנוע V6 בנפח 3.5 ל' במיקום מרכזי-אחורי – וכמובן, הנעה אחורית. התיבה היא רובוטית 6 הילוכים.
תערוכת פריז: רנו מגאן טרופי
צילום: מנהל
בדגם החדש שהוצג בפריז חלו מספר שינויים, מעבר לאלו העיצוביים הברורים מאליהם שנועדו לשמור על קשר למגאן קופה החדשה שהוצגה אף היא בפריז. הבסיס המכני נותר כשהיה, עם אותה שלדת צינורות ואותם מתלי עצמות-עצה בכל הגלגלים, חישוקי "18 וצמיגי סליקס מתוצרת מישלן.
תערוכת פריז: רנו מגאן טרופי
צילום: מנהל
מנוע ה-V6 מפיק עכשיו 360 כ"ס לעומת 330 כ"ס עד עתה, ללא שינוי בנפח. תכנון אווירודינמי חדש הביא לתוספת של 15% בכוח ההצמדה ועם זאת ירידה של 20% בכוח הגרר. יחד עם העליה בכוח המנוע, רנו טוענת כי הטרופי החדשה מסוגלת להשיג זמני הקפה זהים לאלו של פורשה GT3 בתצורת מסלול. יש לצין כי משקל המכונית הוא 900 ק"ג בלבד.
תערוכת פריז: רנו מגאן טרופי
צילום: מנהל
רנו תציע את הטרופי החדשה החל מסוף השנה, לא רק כמכוינת מוגמרת אלא גם כערכת שדרוג למכוניות קיימות. מפעל אלפיין של רנו יבצע את השינויים הנדרשים להתאמת המרכב החדש.