כבר לפני מספר חודשים הודיע צביקה פולק, מנכ"ל 'כלמוביל' יבואנית מיצובישי, יונדאי ומרצדס, כי מיצובישי מתכננת לבצע בישראל "ניסוי כלים חשמליים". כעת, בסמיכות קרובה יותר לתאריך היעד (נובמבר השנה), אריאל פינטו, מנכ"ל מיצובישי, מאשר בשנית את הדברים. מדובר בגרסה החשמלית של ה-i, מכונית המיני של מיצובישי, ששיווקה בגרסה הבנזינית החל זה מכבר.לטענת מיצובישי, המיקום המרכזי של המנוע נועד לספק יותר מקום למצברים ולנוסעים

מי את מיצובישי i MiEV?
הגרסה החשמלית הוצגה בסוף 2006 וזכתה לענוד את האותיות הלטיניות 'MiEV' (ר"ת: Mitsubishi innovative Electric Vehicle). מתחת למרכב העגלגל והמעוצב נמצא מנוע מרכזי המניע את הגלגלים האחוריים. עם חשיפת המכונית טענו במיצובישי כי המיקום המרכזי של המנוע נבחר כדי לספק יותר מקום למצברים ולנוסעים (ארבעה במספר). i החשמלית מטה את כף המשקל ב-1,080 ק"ג ומציעה: 61 כ"ס, 18 קג"מ של מומנט, מהירות מרבית של 130 קמ"ש וטווח נסיעה מרבי של 160 ק"מ כאשר לצורך כך נדרשים 5 שעות טעינה.

מבחנים בתנאים ישראליים
אחרי סדרת מבחנים בשוק היפני המקומי עבור מיצובישי, יוצאת ה-i החשמלית לסדרת "גיבוש" גם באירופה. מיצובישי הקצתה לצורך המבחנים המעשיים הארוכים באירופה כמה עשרות מכוניות, כאשר כמה בודדות מהן (הצפי מדבר על חמש) ינחתו במהלך נובמבר השנה גם בישראל. בשיחה שערכנו בעבר עם צביקה פולק, מנכ"ל כלמוביל, נאמר כי ישראל נבחרה בין היתר בגלל מידותיה הקטנות והנוחות לבדיקת מכונית חשמלית ובשל תנאי מזג האוויר המגוונים.
שיווקה של המכונית הסדרתית החשמלית צפוי להיות בעוד שנתיים-שלוש, וגם אלינו היא מתוכננת להגיע. כך שכעת, כל שנותר הוא לשבת ולהמתין מי תהיה ראשונה – המכונית החשמלית של מיצובישי או זו של רנו ושי אגסי. בכל מקרה, במיצובישי מאמינים שעם ה-i החשמלית ינחתו בארץ גם הגרסאות הרגילות של מכונית המיני (אחרי שהמכונית תקבל תקינה אירופאית). אלה יחזקו את המבחר של היצרן היפני בארץ. אבל זה לא הכל, בכלמוביל מסבירים שהתחום החשמלי עשוי גם לסייע בהחזרת סמארט לארץ. מכונית חשמלית של סמארט נמצאת כרגע בניסוי מעשי ארוך טווח בלונדון ולדברי היבואנית ברגע שתהיה גרסה חשמלית מוכנה לשיווק הם ישמחו להביאה ארצה.