זה עתה דיווחנו אודות המידע אותו השיג אלי שאולי מבכיר במאזדה לגבי ה-3 הכל-חדשה, והנה מפרסמת מאזדה מידע רשמי ראשון על המאזדה 3 הבאה, נכון להיום המכונית החשובה והמעניינת ביותר עבור השוק הישראלי.
מאזדה 3 חשובה לא פחות גם עבור היצרן, כאשר ה-3 היוצאת יוצרה ב-1.8 מיליון יחידות מאז השקתה ב-2003, ומהווה כשליש מסך המכוניות שמאזדה מוכרת.
המאזדה 3 הכל-חדשה תושק במסגרת תערוכת הרכב של לוס אנג'לס, שתפתח את שעריה ב-19 בנובמבר. היא תחליף את המאזדה 3 הנוכחית, שמיוצרת כבר חמש שנים.
3 התמונות היחידות ששוחררו – בשלב זה רק של גרסת הסדאן, המיועדת לשוק האמריקני - מלמדות שמאזדה אמנם שימרה את התצורה הכללית של ה-3, אך חיזקה וליטשה אלמנטים עיצוביים רבים, המעניקים למכונית החדשה מראה אגרסיבי יותר, ספורטיבי והרבה יותר קרוב לקווי המאזדה 6 החדשה. שימו לב לתפיחות מעל לבתי הגלגלים הקדמיים, לחזית (ובעיקר הפנסים המשוכים לאחור) ולקו המותניים הגבוה וההולך ונעשה צר לכיוון חלקה האחורי של ה-3 החדשה, כאשר זה האחרון מזכיר אף הוא את ה-6. "מאזדה 6 קומפקטית"? על פניו נראה כי מבחינת העיצוב לפחות, אפשר לומר שכן.
מעיון בתמונות ניתן לנחש שתא המטען תפח במעט בהשוואה לדגם היוצא ואנחנו מנחשים שהפנים גדל אף הוא במעט, לטובת מרווח משופר לנוסעים, למרות שכרגע אין בידינו כל פרטים רשמיים אודות הממדים או העדכונים שבוצעו בתוך המכונית.
כדגם המיועד לשוק האמריקני אין בהודעה של מאזדה כל אזכור למנועים "ישראליים" (1.6 ליטר) – אם וכאשר יוצעו כאלו מחוץ לשוק האמריקני. במאזדה מציינים כרגע 2 יחידות כוח שתוצענה ב-3 החדשה: ה-2.0 ליטר המוכר ומנוע 2.5 ליטר שיחליף את מנוע ה-2.3 ליטר הוותיק שהוצע במאזדה 3 בארה"ב עד כה.
גרסת ה-5 דלתות תושק כאמור במסגרת תערוכת בולוניה, שתפתח שעריה בתחילת דצמבר.
אנחנו כמובן נעדכן לגבי כל מידע חדש אודות מכונית חשובה זו, עד להשקה המלאה, כאמור במהלך נובמבר הקרוב.

הכל אודות המאזדה 3 היוצאת: