מאזדה יצאה בהודעה לעיתונות לפיה הנהלת החברה הציבה לעצמה יעד יומרני למדי שתכליתו להגיע לצריכת דלק מופחתת בכ-30% בממוצע במכוניותיה הנמכרות ברחבי העולם, עד לשנת 2015. באותה ההודעה הובהר גם כי עד למועד זה יוחלפו רוב מכוניותיה בחדשות – כולן תתוכננה ותיבננה מן המסד לטפחות כחדשות וכל היצע המנועים יעודכן וירוענן. מאזדה אף ציינה ארבע נקודות עיקריות באמצעותן תגיע ליעד זה: 1. השקעה מתמדת וגוברת בתכנון ופיתוח פלטפורמות בהן מיושם הידע העדכני ביותר בבטיחות, קשיחות ומשקל קל. במאזדה רוצים להפחית בממוצע כ-100 ק^ג מכל דגם עתידי ביחס לנוכחי אותו יחליף. 2. השלמת פיתוח וייצור מערכת ^עצור וסע^ מתקדמת שתהיה אמינה, יעילה ומשמעותית בכל הקשור לחיסכון בדלק וזיהום אוויר. 3. שכלול ומקסום טכנולוגיית צביעה חסכונית ונקייה במיוחד שתהפוך את טכנולוגיית הצביעה במאזדה לנקייה ולמתקדמת בעולם. יש לציין כי הליך הצביעה של כלי רכב נחשב לאחד המהלכים היותר בזבזניים, מלכלכים ומזהמים בהליך פיתוח כלי רכב כיום. במאזדה מבטיחים כי מערכת חדשה, מתקדמת ויעילה יותר לצביעת מכוניותיה תיכנס לעבודה כבר ב-2009 4. המשך פיתוח – ומעבר לשימוש בפלסטיק על בסיס ביולוגי חדשני, שיציע משקל נמוך, חוזק גבוה והליך ייצור נקי עם אפשרויות מחזור יעילות. מדובר בפיתוח ^מבית^ שישמש את כל מוצרי החברה ויחליף את השימוש בפלסטיק המקובל כיום. במאזדה מוסרים כי כל האמור לעיל מתייחס למנועים קונבנציונאליים – בנזין ודיזל – בהם ייעשה שימוש בעתיד, אך המדובר במנועים חדשים ברובם, כולל מנוע וואנקל (רוטורי) חדש לגמרי – תחום בו מאזדה מתמחית מזה שנים ולמעשה בהיצרנית היחידה הדבקה בתצורת מנוע זו.