לא לעתים קרובות אנו מוצאים עצמנו בעמדה אוהדת לצעדי משרד התחבורה והשרים העומדים בראשו, אך הפעם אנו חורגים ממנהגנו. המונח ^עמדה מס' 1^ מוכר היטב לרבים מנהגי ישראל, שהמתינו שם שעות ארוכות בתור. מדובר בעמדה הטכנית במשרד הרישוי, שם נבדק הרכב על-ידי בוחן מטעם המשרד, ועד עתה נדרש להגיע אליה כל מי שביצע שינויים – אפילו מינוריים – ברכבו. בעיקר אמורים הדברים בהתקנות נפוצות כמו הוספת וו-גרירה לרכב, או התקנת כננת ברכבי שטח. הצורך לבדוק ולרשום במשרד הרישוי את השינוי ^מרחיק-הלכת^ שבוצע במבנה הרכב היה טרדה ביורוקרטית מעיקה. היה – ולא עוד. בצעד יוצא-דופן הכריז בשבוע שעבר משרד התחבורה כי מספר פעולות נפוצות יזכו לפטור מהגעה פיזית לעמדה מס' 1 הידועה לשמצה. מתקינים מורשים יוכלו החל מעכשיו (ההוראה החדשה נכנסת לתוקף כבר ביום א', ה-15 לחודש) לבצע בעצמם את רישום השינוי ברשיון הרכב. מדובר בפעולות כמו אלו המוזכרות לעיל – התקנת וו-גרירה או כננת – וכן התקנת אמצעי נהיגה לנכה או דוושות כפולות למורי נהיגה. שר התחבורה מופז אמר כי בנוסף להקלה על כל אלו המבצעים את השינויים המדוברים ברכביהם, מדובר בשיפור השירות גם לשאר האזרחים המגיעים לעמדה מס' 1: לדבריו, כ-35% מהפעולות בעמדה קשורות להתקנות שקיבלו עכשיו פטור, כך שהשירות לציבור יתייעל משמעותית והתורים הארוכים יקוצרו. טוב לראות חשיבה למען האזרח, לשם שינוי.