ביום שבת, בשעה 15:00 לפי שעון מקומי, יצא לדרך המירוץ הנחשב ליוקרתי ביותר בעולם: 24 השעות של לה-מאן. ההיסטוריה של המירוץ כוללת מאבקים אפיים, דרמות, שפע התרסקויות פוטוגניות (וקטלניות) – וגם את המקרה הראשון המוכר של ריסוס שמפניה במקום שתייתה (אקט ספונטני של דן גורני, מנצח 1967). מעמדו הרם נשמר למרות שכיום אינו חלק מאליפות רשמית כלשהי. כמו בשנה שעברה, הקרב העיקרי יתנהל בין קבוצות הדיזל של אודי ופיז'ו. אודי ניצחה בשתי המהדורות האחרונות עם ה-R10 ומחפשת נצחון שלישי רצוף, אבל הפעם היא מתייצבת למירוץ כאנדרדוג. ה-908 של פיז'ו מהירה משמעותית השנה מאשר אשתקד, שהיתה עונת הבכורה שלה. בסדרת ה-LeMans האירופית (שמירוץ הלה-מאן עצמו אינו חלק ממנה, באופן אירוני) ניצחו נהגי פיז'ו בכל שלושת הסיבובים שנערכו עד עתה; במבחנים המוקדמים שנערכו לקראת מירוץ 24 השעות הקרוב היתה העליונות של פיז'ו ברורה, וכך גם במבחני הדירוג הראשונים שנערכו אתמול. נהגי פיז'ו תפסו את כל שלושת המקומות הראשונים, כשההקפה המהירה ביותר – 3:18.5 ד', של סטפן סרזין – מהירה כמעט ב-8 שניות מההקפה שהביאה לו את עמדת הפול במירוץ של 2007! אודי הסתפקה במקומות 4-6, כשההקפה המהירה ביותר איטית בכ-5.5 שניות מתוצאת הפול של פיז'ו. הערב יערך סט הדירוג השני והקובע. אודי, אגב, מודעת לנחיתות של מכוניותיה וכבר הצהירה כי היא בונה על יעילות במירוץ הפעם – קרי, צריכת דלק נמוכה ואמינות. שזו דרך אחרת לומר ^כן, אנחנו יותר איטיים^. בעצם, גם את זה אומרת אודי במפורש בהודעה לעיתונות: ^ה-R10 TDI, בשנת השירות השלישית שלו, כבר איננו אב-הטיפוס המהיר ביותר על הגריד – לפחות לא על פני הקפה אחת^. למרות זאת מאמינה אודי ביכולתה לנצח, כי בלה-מאן המפתח הוא לאבד כמה שפחות זמן בעצירות בפיטס. בנוסף, אודי נהנית מנסיון עשיר בלה-מאן: מכוניותיה ניצחו ברציפות במירוץ מאז 2000 (כולל נצחונה של בנטלי ב-2003, עם מה שהיה למעשה אודי R8 מבחינה מכנית) והצוותים ותיקים ומוכחים. הרכב הנהגים של שלושת המכוניות זהה להרכב של מירוץ 2007. בקיצור, נחיה ונראה. המירוץ יזנק כאמור בשבת בשעה 15:00 לפי שעון מקומי, וישודר לסירוגין ביורוספורט.