לאחרונה אנו מדווחים רבות על מצבו של הקונצרן הגדול, מאובדן הבכורה של ה-F-150 דרך פיטורי עובדים והעברת פסי ייצור. עתה נודע כי נשיא פורד אמריקה, מארק פילדס, שלח אי-מייל פנימי שדלף לרשת בו הודיע על מספר תוכניות להתאוששות הקונצרן ובהן קיצוץ שכר של 15% החל מאוגוסט השנה, הקפאת שכר לעובדים שנותרו לפחות עד אוקטובר השנה, פיטורים והפסקות עבודה עם קבלני משנה במפעלי הקונצרן בארה^ב ובקנדה. במייל מפורטות הסיבות אשר הביאו הקונצרן להחלטה כולל מחירי הברזל המאמירים, ירידה בביקוש לרכבי שטח וטנדרים והתחזקות המכירות של המוצרים היפנים. מעבר לבשורות העגומות הכלליות הללו יש בשורה עגומה פרטנית והיא קריאת תיקון ליותר מ-600,000 טנדרים פורד F-150 ואחיו הלינקולן LT אשר יוצרו בשנים 2005-2006, זאת בגדר ^זה בדיוק מה שעוד היה חסר לנו...^. בדגמים אלו, בעלי מנוע ה-5.4 ליטר התעורר החשש כי צינור משאבת מגבר הבלם עלול להיקרע ולהביא לירידה משמעותית בהגברת הבלימה. הואיל ומרבית הלקוחות אינם מכירים בבלימה לא מוגברת, ירגישו כאילו אין לרכב בלמים כלל. נקווה שקריאת תיקון זו והמצעים שננקטים לשפר את מצבו של הקונצרן יביאו לבלימה בחדשות הרעות...