הרעיון מאחורי הביירה (Beira) של חברת ברקלנד (Breckland) הבריטית הוא לבצע שידוך מתבקש למדי לרכיבי ג'נרל-מוטורס, שידוך ש-GM עצמה לא ביצעה: הבסיס המכני הוא פלטפורמת ההנעה האחורית 'קאפה' של הגנרל, אשר משמשת בארה"ב את הפונטיאק סולסטיס ואת הסאטורן סקיי ובאירופה – את האופל GT. כל הדגמים הללו מצויידים במקור במנוע אופל 4 צילינדרים מוגדש-טורבו בנפח 2.0 ל' עם 260-265 כ"ס (האמריקניות מוצעות גם עם מנוע 2.4 ל' אטמוספירי חלש משמעותית). ברקלנד, לעומת זאת, שותלת בשילדה הנ"ל מנוע V8 כדת וכדין, בנפח 6.0 ל' – הלא הוא מנוע ה-LS2 המוכח של הקורבט מלפני מתיחת-הפנים האחרונה (הקורבט הנוכחית כבר מקבלת את מנוע ה-LS3, בנפח 6.2 ל').המנוע לא עבר שיפורים כלשהם ולכן הוא מציע תפוקה צנועה יחסית, קצת מתחת ל-400 כ"ס; המכונית עצמה מקבלת אמנם מרכב חדש העשוי חומרים מרוכבים במקום פלדה, אך ככל הנראה מדובר בפיברגלס ולא משהו אקזוטי יותר: המגמה של היצרן היא להציע את הביירה במחיר אטרקטיבי יחסית, ולכן השימוש ברכיבים קיימים ובחומרים פשוטים למדי (אם כי החברה מציעה ללקוח תפירה אישית של פנים המכונית לפי רצונותיו, אחד היתרונות של ייצור בהיקף נמוך). גם נתון המשקל אינו מרשים במיוחד, 1,400 ק"ג, לא הרבה פחות מהקורבט עצמה שהיא מכונית גדולה יותר. ביצועים מדוייקים לא נמסרו אך ברקלנד מצהירה על 0 ל-100 בפחות מ-5 שניות ומהירות מירבית שתוגבל ל-250 קמ"ש.
בנוסף לשתילת המנוע הגדול, מצויידת הביירה גם ברכיבי מיתלים חדשים ומוקשחים שפותחו על ידי ברלקנד בסיוע החברה הבריטית KW, וגם הבלמים מגיעים מתוצרת מקומית. הפרט הטכני המענין האחרון בהחלט יוצא-דופן: המנוע תוכנן לפעול גם על גפ"מ, ובנוסף למיכל הבנזין הרגיל מצויידת המכונית במיכל גז של 70 ל'. טווח הנסיעה המשולב מגיע לכ-1,100 ק"מ בין תדלוקים לדברי החברה! אבל פרט לכך, ברקלנד בהחלט נמנעה מלקפוץ מעל הפופיק. "ראינו הרבה מכוניות-על שמגיעות ונעלמות, בין היתר בגלל עלויות הפיתוח הגבוהות", מסביר מנהל ההנדסה בברקלנד. "החלטנו שאנו לא ניפול למלכודת הזו. לא באנו להמציא את הגלגל מחדש – כל העבודה הקשה בפיתוח הפלטפורמה כבר נעשתה, כולל בדיקות בטיחות ומבחני ריסוק".
ובכלל, הביירה אינה אמורה להיות מכונית הארד-קור כמו TVR ומרקוס, שאת דרכן היא פחות או יותר ממשיכה. לכן היא גם מציעה רמה גבוהה של נוחות ואבזור, כולל מערכת בידור מתוצרת קלאריון עם צג-מגע צבעוני מרכזי, נגן DVD, ממשק iPod, תקשורת בלוטות' ומערכת ניווט על בסיס כונן קשיח בגודל 30 ג'יגה. ובניגוד להרבה מכוניות בריטיות שקדמו לה (שרובן באו והלכו), היא מיוצרת קודם כל עם הגה שמאלי – במלים אחרות, פניה מיועדות לשוק הבינלאומי.
למתעניינים נספר עוד כי מאחורי הביירה עומד גב חזק ורב נסיון: ברקלנד היא חלק מחברת-ענק המבוססת בהונג-קונג, וברזומה שלה נמצאים שירותי פיתוח וייצור שסיפקה ללא מעט שמות מוכרים, כולל בין היתר מוסלר.
המחיר המשוער לצרכן הוא מ-55,000 ליש"ט, כשהשיווק בפועל יחל כבר בנובמבר הקרוב.