ועדת החינוך, התרבות והספורט בראשות ח^כ הרב מיכאל מלכיאור (עבודה) אישרה אתמול (יום ב') זוג תקנות נוספות לחוק הנהיגה הספורטיבית. שתי התקנות (מתוך 10 תקנות המהוות את חוק הספורט המוטורי) נוגעות להסדרת הרישוי לכלי רכב תחרותיים, והסדרת הרשיון לאדם המבקש להתחרות בספורט מוטורי. מהו כלי רכב תחרותי? תחת סעיף זה נמצא מגוון נושאים שטופלו, כגון: בקשה לרישיון, רישום בעלות, השבתה, לוחיות זיהוי ובדיקת כלי הרכב. כך למשל, התקנה מאפשרות לבחון ולאשר את הכלים, באופן דומה למבחן רישוי שנתי לכלי רכב (טסט). בנוסף, התקנה מבחינה בין הכלים השונים: מכונית, משאית, אופנוע, טרקטורון, קארט, באגי ורכב שטח. מי רשאי להתחרות? תקנה שניה שאושרה קובעת מאיזה גיל מותר להתחרות וומגדירה נפחי מנוע מקסימליים לקבוצות גיל שונות. למשל: ילד מגילאי 8-11 יוכל לנהוג באופנוע בנפח מנוע עד 65 סמ^ק, ילדים בני 11-15 יורשו לנהוג בטרקטורון או באופנוע בנפחי מנוע של עד 150 סמ^ק במנועי 4 פעימות. ^על המדינה להפסיק להפוך את חובבי הספורט המוטורי לעבריינים ולאפשר להם להתחרות באופן לגיטימי ומוסדר^. אמר ח^כ הרב מלכיאור. לדבריו יש צורך אמיתי להוציא את הספורט הזה מן המחשכים ולאפשר לו קיום חוקי. ^היום הוא יום מצוין לספורט המוטורי,^ אמר מנכ^ל הרשות לנהיגה ספורטיבית יוסי ניסן שהוסיף, ^זוהי התחלה של מערך הספורט המוטורי החוקי^. נכון, אנחנו כבר עם שתי תקנות מרכזיות מאחרינו, וזוג נוסף של תקנות נמצאות במשרד התחבורה וממתינות לחתימת השר בלבד. אולם לפנינו עוד דרך ארוכה; למשל, תקנת הביטוח הזקוקות לחוות דעתו של הממונה על הביטוח לפני אישורן, או קביעת גובה האגרות שרק לאחריהם יוכלו הכלים להרשם כתחורותיים. ובדרך לחוק המיוחל ממתינות תקנות נוספות, כגון: כשירות רפואית, ניהול אירוע ומסלולים.