איגוד יבואני הרכב יוצא למאבק במיסוי הירוק העומד להיכנס לתוקף בינואר 2009 ואשר במסגרתו יינתנו הטבות מס לכלים נקיים וקנסות למזהמים. האיגוד אמנם עושה זאת בצורה מהוססת ושקטה למדי אבל במפגש עיתונאים שקיים הבהיר סוף סוף באופן ברור את עמדתו.
דורי מנור, חבר הנהלת האיגוד ומנכ''ל לובינסקי (יבואנית פיז'ו וסיטרואן), הסביר שהמיסוי הירוק מתעלם כמעט לחלוטין מפליטת ה-CO2 אשר למעשה אחראי על אפקט החממה. ''עם המיסוי הירוק אנחנו מאמצים משהו שממלא התקן האירופאי (באמצעות תקני היורו, א.ש.) כבר מטפל בו ומזלזלים במשהו שאירופה השאירה לטיפול של המדינות עצמן. ארבעת גורמי הזיהום הרעילים של מנועי בנזין ודיזל הרי מטופלים באופן משמעותי ביורו 4 ואף יותר מכך ביורו 5.'' ה-C02 אמנם אינו רעיל והשפעתו על הבריאות אינה מיידית אבל הוא משפיע על התחממות כדור הארץ ועל העתיד.משרד האוצר ומנסחי התקנה הסבירו לאנשי האיגוד שהם מאמינים שהם יכולים להשפיע על הבריאות המקומית אבל שישראל קטנה מלשנות ממשית את התחממות כדור הארץ. ''אנחנו לא יכולים לזלזל במדינות אירופה שעמלות על הנושאים האלה כבר כמה שנים ובתחום שהינו חלק מאמנת קיוטו'' המשיך מנור.
לטענת מנור אימוץ המיסוי הירוק גם יביא להכחדה מוחלטת של מנועי הדיזל בישראל. שכן לפי שיטת המדידה הקיימת רמת ה-CO2 המאוד נמוכה והחיסכון בדלק שלהם אינו זוכה לביטוי בשיטת ההערכה ולכן הם יקנסו. זאת למרות שבפועל החל מתקן יורו 5 (בו יחויבו מסנני חלקיקים) הם יהיו נקיים יותר.
אבל האיגוד אינו עוצר כאן וטוען שמדינת ישראל בעצם מבזבזת חביות נפט: ''מכונית עם מנוע דיזל יכולה לעבור כ-50 אחוזים קילומטרים לליטר יותר מאשר כזו עם מנוע בנזין'' מסביר מנור. ''זה אומר שאם היינו מעבירים חמישים אחוזים מהמכוניות בארץ לדיזל היינו יכולים להוריד שליש מצריכת הנפט של עולם הרכב. ומדינת ישראל היא האחרונה שיכולה לבזבז חביות נפט. בכל פעם שאנחנו ממציאים את הגלגל מחדש נוצר עיוות''.