ב-2006 עבר הב.מ.וו X3 מתיחת פנים, לאחר פחות משלוש שנות ייצור. הדגם הנוכחי של ה-X3 מבוסס על סדרה 3 הקודמת (E46). ה-X3 היה ^ילד סנדוויץ'^ קלאסי, עם השילוב הנוראי של ^פאנצ'ר^ שלא ממש תכננו את לידתו כפי שהתרחשה. בתחילת המילניום עברה ב.מ.וו תקופת חיפוש עצמי ובלבול; ה-X5 אמור היה להיות ה^אח הבינוני^, עמוד השדרה של רכבי הכביש-שטח של ב.מ.וו. מיד עם השקתו קבע סטנדרטים בכל הקשור ל^כיצד צריך רכב כביש-שטח להתנהג על הכביש^ (בעיקר זה המפותל...). זמן רב נפוצו שמועות – מבוססות בהחלט – בדבר אח גדול ל-X5 שייקרא X7 ושיציע 7 מקומות ישיבה ותחרות לאודי Q7 ומרצדס GL העתידים לבוא. ה-X3 נולד גדול ומרווח ולצד ה-X5 הקודם קשה היה להבדיל ביניהם – לפחות בכל הקשור בממדים. גם השקת ה-X5 החדש, הגדול והמרווח מקודמו, במקום אותו ה-X7 שנגנז לא בידלו את שני הדגמים מספיק זה מזה בכל הקשור בממדים, ומכאן קל להבין את השינוי הדרסטי (יחסית, כמובן) בו ניתן להבחין כבר בתצלומים אלו של ה-X3 הבא, בהשוואה לקודמו. ה-X3 הבא – כאן בעת ניסויים מתקדמים בנורבורגרינג, גרמניה – יושק במהלך השנה הבאה (כנראה ישווק כמודל 2010) ויתבסס על פלטפורמת גרסת הסטיישן של סדרה 3 הנוכחית (E9X). מעיון מעמיק בתמונות הריגול המצ^ב ניתן להבחין ללא קושי בתצורה ועיצוב השונים מהותית מה-X3 המוכר, וכפי שהשם מבטיח (אך לא קיים עד כה...) קל יותר להבחין בקרבה המשפחתית לסדרה 3. אין בידינו כל נתון רשמי או אפילו הערכות אבל הפרופורציות בדגם העתידי הן הרבה יותר ^סטיישניות^ ובמידה רבה העיצוב קרבי וספורטיבי יותר. לא בטוח שהממדים עצמם ישתנו מהותית, אבל הצללית תהיה משהו אחר מהמוכר כיום. בולטות התפיחות מעל לפתחי הגלגלים (למרות שייתכן והמדובר בהסוואה מתוחכמת), חלקו האחורי של הגג המוטה בחדות מטה, כל היחידה הקדמית המעוצבת באופן הרמוני וחלק יותר ועוד. במילים אחרות: מתחרה הרבה יותר ברור וממוקד ב^סטיישן לשטח^ המוכרים כמו האודי אולרוד, ב.מ.וו XC70 או סובארו אאוטבק. יחד עם זאת, המתחרים הישירים יהיו עדיין ה-SUV ה^קומפקטיים^ מגרמניה, בראשם מרצדס GLK, פולקסווגן טיגואן ואודי Q5. גם ^תסמיני כריס באנגל^, מעצב ב.מ.וו השנוי במחלוקת, נעלמו בדגם החדש או שהוצנעו עד לרמה נסבלת. שוב ניתן לראות עיצוב קל יותר לעיכול, חלק, זורם ונעים מבעבר. כבר עתה ידוע על מערכת מתלים חדשה לגמרי שתכוייל לשימושים ספורטיביים עוד יותר מב-X3 הנוכחי, שכידוע ממש אינו קוטל קנים. ה-X3 הבא מתוכנן להיבנות במפעל ב.מ.וו שבספרטנבורג, ארה^ב, לצד ה-X5 וה-X6. היצע המנועים המלא טרם ברור או ידוע, אך בשלב זה די סגור שייעשה שימוש ב-3.0 ליטר טווין-טורבו מה-335i ובמנוע 2.0 ליטר טורבו-דיזל חדש (עם 204 כוח-סוס). יחידת כוח היברידית נמצאת אף היא בתכנון. אנחנו כבר סקרנים לראות את הגרסה המוכנה לייצור, ומוכנים להמר שבניגוד לזו העכשוית, ל-X3 הבא תהיה גם גרסת M. חכו ותראו...