אל ראלי סרדיניה נכנס סבסטיאן לואב חדור מוטיבציה מאי-פעם. נהגה הצרפתי של סיטרואן אמר כשבועיים לפני הנחיתה באיטליה כי הוא חושש שהוא נעשה עקבי מדי – ולא לטובה. ^אני פעם מנצח ופעם מפסיד, פעם מנצח ופעם לא מסיים, בעוד שהירבונן עושה את זה בדרך הנכונה ומשיג נקודות בכל מרוץ. אני חייב לנצח בסרדיניה בכדי לפצות על כך^, הוא אמר. לעומתו, הירבונן לא היה מודאג במיוחד מסדר הזינוק בראלי, שהציב אותו ראשון על שבילי העפר. ^המזנק ראשון אמנם מנקה את הדרך עבור כולם, אבל אני לא חושב שזה יאט אותי משמעותית^, אמר נהגה של פורד. ^בירדן ארבע מכוניות היו במרווח של 15 שניות בסוף היום הראשון, ואני צריך לדאוג להיות במצב כזה גם באיטליה^. לעומתם, נהג אחד אשר אינו רגיל להתייצב על פודיומים מדי מרוץ, היה משוכנע שיש לו יתרון. ג'יג'י גאלי קיווה שהנהיגה על אדמת מולדתו תעזור לו להשיג נקודות חשובות באירוע, ואולי אפילו להתברג על הפודיום. ההתחלה הייתה טובה בהחלט עבורו – הוא קבע את הזמן המהיר ביותר באימונים שלפני תחילת הראלי – אבל ההמשך לא בישר טובות. בסטייג' הראשון תפס יארי-מאטי לאטוולה, נהגה השני של פורד, את ההובלה בראלי. בקטע השני הוא נעקף על ידי לואב לאחר שהחליק וחטף תקר בצמיג. ממזל דומה סבל גם גאלי שנאלץ להאט את הקצב והתרחק מהמובילים ביותר מדקה. לואב סיים את הסטייג' השני מהר ב-18 שניות ויותר מכל השאר ונהג אחד היה מוטרד מכך במיוחד – מיקו הירבונן נסע הכי מהר שיכל ולא הצליח להבין איך לואב מתרחק ממנו כל כך. בסוף היום הראשון הוא נאלץ להסתפק במיקום הרביעי, כדקה מאחורי לואב וגם אחרי דניאל סורדו ופטר סולברג. הירבונן המאוכזב כבר לא נשמע אופטימי כפי שהיה לפני הראלי, ואמר שהמכונית והוא עובדים היטב, אבל הזמנים מוכיחים שהתוצאות לא מספיק טובות. ^אם הייתי יודע שמשהו מסוים לא בסדר, הייתי יכול לתקן את זה^, הוא אמר, ^אבל העובדה היא שאני פשוט לא יודע למה אנחנו מפסידים בזמנים^. היום השני עמד בסימן מתקפה עבור צמד הפורדים הבכירים. הירבונן ולאטוולה קבעו זמנים מהירים ביותר לאורך היום ועקפו את מתחריהם אחד-אחד, כשמבין השניים דווקא לאטוולה מייצר את הקצב המהיר יותר. סולברג נאלץ להפרד מהמקום השלישי כבר בתחילת היום, כשאיבד 40 שניות עקב קשיים בכיוון המכונית שתתאים עם הצמיגים החדשים. מעט מאוחר יותר הוא גם סבל מפנצ'ר ואיבד עוד כחמש דקות. באמצע היום נישלו נהגי פורד את סורדו מהמקום השני והפילו אותו עד לרביעי – שם היה עד שנושל שנית על ידי ג'יג'י גאלי, שהתאושש מההתחלה הצולעת. במהלך היום טיפס לאטוולה חמישה מקומות והתייצב לצד הירבונן, במקום השני, עם אותו הזמן בדיוק – כחצי דקה מאחורי לואב. את היום השלישי החל הירבונן כשהוא שלישי לזנק – ובעזרת יתרון זה הוא קיצץ עוד 10 שניות מזמנו של לואב כבר בסטייג' הראשון של היום. אל הסטייג' האחרון הוא נכנס כ-13 שניות מאחורי לואב, אך זה האחרון היה כבר הרבה יותר רגוע: ^יש רק עוד סטייג' אחד, אבל אפשר להרגע קצת עכשיו^, אמר לואב, ^צפינו בזמני הביניים וראינו שאנחנו זהים לשני המטורפים האחרים (הירבונן ולאטוולה). אני מאוד שמח שאני מוביל^. במקום הרביעי ניצב גאלי שהיה מאושר לשמח את אוהדיו ואת קבוצתו. דני סורדו נאלץ להסתפק במקום החמישי ומאחוריו אטקינסון, הנינג סולברג ואורמו אאבה האסטוני. ראלי יוון מחכה קרוב מאוד – ב-29 למאי. דירוג ראלי איטליה: 1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 3:57:17.2 (10 נק') 2. מיקו הירבונן (פורד) – 10.6+ (8 נק') 3. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 15.3+ (6 נק') 4. ג'יג'י גאלי (סטובארט-פורד) – 1:42.5+ (5 נק') 5. דניאל סורדו (סיטרואן) – 2:05.6+ (4 נק') 6. כריס אטקינסון (סובארו) – 5:08.6+ (3 נק') 7. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – 6:01.0+ (2 נק') 8. אורמו אאבה (סיטרואן פרטית) – 6:21.3+ (1 נק') דירוג נהגים אחרי 6 מרוצים: 1. מיקו הירבונן (פורד) – 43 נק' 2. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 40 נק' 3. כריס אטקינסון (סובארו) – 31 נק' 4. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 24 נק' 5. דניאל סורדו (סיטרואן) – 21 נק' 6. ג'יג'י גאלי (סטובארט-פורד) – 17 נק' 7. הנינג סולברג (סטובארט פורד) – 11 נק' 8. פטר סולברג (סובארו)– 9 נק' דירוג קבוצות אחרי 6 מרוצים: 1. פורד – 71 נק' 2. סיטרואן – 64 נק' 3. סובארו – 42 נק' 4. סטובארט-פורד – 34 נק' 5. מונצ'י-פורד – 16 נק' 6. סוזוקי – 7 נק'