כדרכן של מכוניות נחשקות, ^ספורטיביות^ במידה וזולות יחסית, כך הפכה גם הקאפרי של פורד למכונית קאלט, מושא להערצה ובסיס לקהל אוהדים גדול. הקאפרי – עליה אנו מדברים כאן כרגע, ועל כך בהמשך – יוצרה בין השנים 1969 ל-1986; מעודדים מהצלחת המוסטאנג בארה^ב החליטו קברניטי פורד באירופה להציע ספורטיבית עממית גם ביבשת הישנה. וכך הושקה בתחילת 69' הקאפרי – קופה שהתבססה על הקורטינה הוותיקה. הקאפרי יוצרה במשך 17 שנה, כאשר במשך אותם השנים שמרה על תצורה דומה (עם 3 עדכונים משמעותיים במהלך התקופה) ומנועים בטווח של 1.3 ליטר V4 בתחילה ועד ל-3.0 ליטר V6. באוסטרליה ובדרום אפריקה הוצעו גם גרסאות מיוחדות (בכלל זה עם מנועי V8) אך עבור השוק המקומי בלבד וכסדרות מצומצמות. אחת המגמות הלוהטות והחשובות ביותר המתהוות בעת האחרונה היא קטגוריית ה^קופה הזולות^ החדשה. למעשה אלו הן מכוניות פנאי אטרקטיביות יחסית במחיר, המבוססות על טכנולוגיה המונית, מוכחת וזולה והמציעות אולי פחות ^מטר לשקל^ מסאלון מקבילה, אך הרבה יותר הנאה ורוח צעירה. בין המייצגות מגמה זו נמצא את היונדאי ג'נסיס/קופה שחודשה לאחרונה, פולקסווגן שירוקו החדשה, פיז'ו 308 RC Z, מחליפת הסליקה העתידית מבית טויוטה, שתתבסס ככל הנראה על טכנולוגיית סובארו, ועוד. ככל הנראה תתבסס הקפרי העתידית על רצפת הפוקוס הבאה ומרכבה יהיה בתצורת 2+2. מכאן ניתן להבין כי היצע המנועים יהיה דומה למוכר מהפוקוס, למעט גרסת העל שתיקרא ככל הנראה RS ושתצוייד בהנעה כפולה ובמנוע V6 3.2 ליטר חדש. בפורד יכיילו את המתלים לאופי נוקשה ואוחז יותר וכמובן שגם עיצובית לא ניתן יהיה לפספס את הספורטיבית הבאה של החברה. ואפרופו השם קאפרי, אם נחזור לרגע להתחלה: בפורד, מסתבר, לא היו מקוריים במיוחד בבחירת השם קאפרי, או שמאוד התלהבו ממנו, שכן בדיקה ברשימת דגמי היצרן לאורך השנים מגלה שלא פחות מ-10 מכוניות שונות שיוצרו על-ידי פורד (או חברות בת משלה) במשך השנים נקראו 'קאפרי'; החל בקאפרי הראשונה – גרסה של הלינקולן קוסמופוליטן מ-1950, עבור במרקיורי קאפרי שונות שיוצרו במהלך שנות ה-60' ועד שנות ה-90', גרסאות פתוחות לשוק האוסטרלי בלבד וכלה בקאפרי נשואת סיפורנו היום, המוכרת יותר, שיוצרה כאמור באירופה בין 1969 ל-1986. כך שבמחשבה שניה, אולי לבסוף ימצאו בפורד שם אחר לקופה הזולה העתידית שלהם? הניסיון מלמד שלא... כאמור, השקה של קונספט לקראת הייצור הסדרתי צפויה להתרחש במהלך 2009.