מוסטנגים משופרים יש, סליחה על הביטוי, כמו זבל. זו מכונית שמרגע הוולדה היתה כר-משחק למשפרים למיניהם. יש חברות שלמות שבנו את עצמן על שיפורי מוסטנג, שמתקיימות על שיפורי מוסטנג. מסיבה זו, בימים כתיקונם קשה לנו להתלהב משלל המוסטנגים שיוצאים מסדנאות כמו סלין, או הגרסאות החמות של פורד עצמה. כאילו, כמה אפשר? מתברר שאפשר המון. סדנה אמריקנית בשם CoupeR (מבוטאת פשוט קופר) יצרה עוד ב-2006, לכבוד תערוכת SEMA דאז, את המכונית המופיעה כאן – המוסטנג האבסולוטית. אין מילה אחרת. היצירה עונה לכינוי Obsidian SG-One; 'אובסידיאן' הוא סוג של זכוכית המופיעה בטבע, תוצר של לאבה געשית המתקררת במהירות, ובגלל צבעה המילה משמשת גם לתיאור גוון מבהיק של שחור. כמו של המכונית הזו... גם לשימוש במילה One יש סיבה טובה, כפי שיתברר בהמשך. אבל נחזור למכונית: מתחת לגוף חיצוני המעוצב על בסיס מוסטנג מקורית מ-1967 שוכנת שלדת צינורות קלת-משקל, ומנוע... מארץ המנועים. ה-V8 מתוצרת פורד במקור הוגדל ל-6.4 ל', קיבל צמד מגדשי-על, ומפיק מעל 800 כ^ס (ומעל 100 קג^מ) – יותר מכל מוסטנג-שלבי, יותר מקורבט ZR-1 ויותר מדודג' וייפר, כפי שטורחת להדגיש ההודעה לעיתונות. בזכות אותה שילדת צינורות קלה המשקל נמוך משמעותית משל מוסטנג סטנדרטית, רק כ-1,360 ק^ג, מה שאומר שיחס ההספק-משקל טוב בהרבה משל בוגאטי ויירון, למשל. אפשר, אגב, להוציא בקלות יותר כוח מהמנוע: מעל 1,000 כ^ס. תיבת ההילוכים, אגב, היא רובוטית עם 5 מהירויות. תשמחו לדעת שהשלדה כוללת כלוב-התהפכות אינטגרלי, ושיש מקום לנהגים עד גובה של מעל 2.10 מ'. הבלמים הם ברמבו, המיתלים מתכווננים, החישוקים הם ^18 מלפנים ו-^20 מאחור, והחברה מדברת על התנהגות כביש מצויינת – המכונית לא מיועדת רק לשרוף אספלט בקו ישר. יש גם פינוקים כמו מערכת שמע ובידור תואמת iPod עם עוצמה כוללת של 3,000 וואט (!), רדיו לוויני, כונן קשיח מובנה של 60 ג'יגה, תקשורת בלוטות' ואפילו גישת WiFi לאינטרנט. המושבים (מתוצרת רקארו, איך לא) מרופדים בעור, תא הנוסעים מדופן בחומרי בידוד רעשים – בקיצור, ממש לא מה שנהוג למצוא בחורכת-אספלט קיצונית. ועכשיו, אחרי שסיימה כנראה לעשות יחסי-ציבור לחברה שבנתה אותה, ה-SG-One מוצעת למכירה, מה שמסביר את ההתענינות המחודשת בה. אם זה השלב שבו אתם אומרים לעצמכם ^אני פשוט חייב אחת כזו^, אתם כנראה לא לבד – אבל יש בעיה קלה: היא אמנם מוצעת למכירה, אבל יש רק אחת כזו. וספק אם יהיו עוד. לידע כללי, אם תרצו לשחזר אותה זה ייקח כמה שנים ויעלה 1.3 מיליון דולר. ייצורה דרש 15,000 שעות אדם, אומרת החברה (האמת? נשמע קצת מוגזם), ואנחנו מדברים על שעות של בעלי מקצוע מהשורה הראשונה. לא פלא שמגזין השיפורים ^מקס פאוור^ הגדיר בזמנו את ה-SG-One כמוסטנג הטובה ביותר בעולם. אם תכנסו לאתר שהוקם במיוחד עבור המכונית (www.obsidiansg1.com) תוכלו להגיש הצעה עבורה, ואם תצליחו לקנות – אנחנו רוצים סיבוב.