כן כן, מעבר לנהר יש ספורט מוטורי – ובכמויות. השנה זכתה ירדן, שכנתנו המזרחית, לארח את הסבב העולמי של הראלי, ועשתה זאת בסטייל. ים המלח, סטייג'ים מהירים, שבילי עפר חלקים ומזג אוויר חם. חם מאוד. סבסטיאן לואב היה הראשון לזנק והחל את הראלי בזהירות, כשהוא טוען לחוסר אחיזה במעבר הראשון על הסטייג'ים המאובקים. בן קבוצתו סורדו דווקא נהנה מאוד בתחילת הראלי ואף הוביל אותו בסוף היום הראשון, בהפרש של שניה אחת מלואב (שהתאושש מהר, כך נראה). סורדו הוא אחד הנהגים היחידים (ביחד עם פטר סולברג) שהתאמנו בירדן בשנה שעברה, אך הוא טען בסוף היום הראשון שהכרת תנאי הדרך היא לא הגורם לזמנים המהירים שלו, אלא דווקא היותו שישי לזנק (עקב מיקומו השישי בטבלת האליפות). יארי-מאטי לאטוולה מקבוצת פורד התמקם שלישי בסוף היום הראשון, שניות מעטות אחרי לואב, ומעט אחריו התייצב חברו לקבוצה הירבונן, שנחלץ בעור שיניו מכמעט תאונה בסטייג' 2. ולפינת לא-ברי-המזל של היום הראשון: אנדרסון מסוזוקי סבל מתאונה בסטייג' הראשון ופרש. גם חברו לקבוצה גרדמייסטר הציץ ונפגע מאבן שקרעה לו את אגן השמן בקטע השלישי והרסה את המנוע סופית. סטייג' 6 הביא לפרישתם של פטר סולברג מסובארו (שפגע בסלע ושבר בולם שהחל לעלות באש) וג'יג'י גאלי מסטובארט-פורד (ששבר חלק מהדיפרנציאל האחורי ברכבו בעקבות תאונה). ורק התחלנו... את היום השני החלו מובילי הטבלה כשהם צמודים מאוד. סורדו זינק ראשון כמוביל האירוע בהתאם לחוקים החדשים, וסבל ממגבלת אחיזה מסוימת כתוצאה. כך עקף אותו לואב כבר בסטייג' הראשון ותפס את ההובלה. לואב אמר מיד לאחר סבב קטעי הדירוג של הבוקר כי האסטרטגיה שלו הייתה לפרוץ קדימה עד כמה שניתן בכדי לפתוח פער מהשאר. יריבו הגדול מפורד, הירבונן, נותר רביעי והשתדל לשמור על זהירות מירבית. ^הסטייג'ים מלאים באבנים גדולות ואני ממש לא רוצה להרוס את המכונית^, הוא אמר, ^אבל אני עדיין לוחץ חזק. הבעיה היא שאני לא מצליח לתפוס את סבסטיאן. אם הוא לא היה בתחרות זה היה הרבה יותר מעניין עבורי^. דקות מעטות לאחר מכן, באחת התאונות המוזרות ביותר בהיסטוריית ה-WRC, הוא קיבל את מבוקשו. היציאה מסטייג' 11 הייתה קרובה מאוד לכניסה אליו. בעוד לואב עושה את דרכו אל מחוץ לסטייג', עשה קונרד ראוטנבך, נהג סיטרואן C4 פרטית, את דרכו אל נקודת ההתחלה. ראוטנבך הצעיר, שסיים רביעי בראלי ארגנטינה (בתוצאת שיא בקריירה שלו), איחר מעט ולכן נסע מהר יחסית. שניהם הגיעו במהירות ובכיוונים הפוכים לפנייה חדה ללא שדה ראייה והתוצאה הייתה שתי מכוניות סיטרואן מרוסקות כליל. לאחר המקרה המוזר נותר סורדו להוביל את הראלי כששני הנהגים של פורד מזנבים בו. את הסטייג' האחרון של היום סיימו השניים כמה שניות מאחוריו בכדי לדאוג לכך שהוא יזנק ראשון לכל הסטייג' של היום האחרון של התחרות. את הטקטיקה הזו תירצו השניים בהומור – לאטוולה טען שהאט כי מכוניתו הרגישה מוזר לאחר המעבר בשלולית המים שלפני סיום הסטייג', בעוד הירבונן פשוט אמר שרגלו החליקה מדוושת הגז. ביום השלישי והאחרון של התחרות, התברר כי האסטרטגיה של קבוצת פורד השתלמה. כבר בתחילת היום עקפו השניים את סורדו ולאטוולה תפס את ההובלה בראלי. סטייג' אחד לאחר מכן – והוא איבד אותה עקב מתלה שבור. הירבונן החליף אותו בראש והצליח לברוח לסורדו, כשהוא תופס מחדש את ההובלה באליפות. כריס אטקינסון מסובארו היה חמש דקות מאחור וסגר את הפודיום (הרביעי שלו מתוך חמישה אירועים השנה) ואחריו התמקמה חמישיית פורדים: הנינג סולברג (שהשווה ניקוד עם אחיו פטר בטבלת האליפות), מתיו וילסון הצעיר, פדריקו וילאגרה מקבוצת מונצ'י, לאטוולה (שהתאושש לאחר איבוד יותר מ-10 דקות בתאונה) וג'יג'י גאלי (שהתאושש גם הוא לאחר התאונה ביום הראשון ואף ניצח במספר סטייג'ים). חאליד אל-קאסימי, אשר הצטרף לאחרונה לקבוצת פורד, סיים רק במקום התשיעי (אל-קאסימי ניצח את האירוע בשנה שעברה). לסיום נספר רק כי השנה עשתה נהגת ערבייה אחת היסטוריה: אביר בטיחי, המתחרה באליפות ירדן בראלי מאז 2002 עם הצלחות לא מעטות, הפכה לנהגת הראלי הערבייה הראשונה שמתחרה ב-WRC. את המרוץ היא סיימה במקום ה-33, כשעתיים אחרי המנצח. ראלי איטליה הוא הבא בתור – ב-16 למאי. דירוג ראלי ירדן: 1. מיקו הירבונן (פורד)– 4:02:47.9 (10 נק') 2. דניאל סורדו (סיטרואן) – 1:15.7+ (8 נק') 3. כריס אטקינסון (סובארו) – 4:59.5+ (6 נק') 4. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – 7:35.8+ (5 נק') 5. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 10:41.7+ (4 נק') 6. פדריקו וילאגרה (מונצ'י-פורד) – 11:22.2+ (3 נק') 7. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 12:15.6+ (2 נק') 8. ג'יג'י גאלי (סטובארט-פורד) – 12:24.4+ (1 נק') דירוג נהגים אחרי 5 מרוצים: 1. מיקו הירבונן (פורד) – 35 נק' 2. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 30 נק' 3. כריס אטקינסון (סובארו) – 28 נק' 4. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 18 נק' 5. דניאל סורדו (סיטרואן) – 17 נק' 6. ג'יג'י גאלי (סטובארט-פורד) – 12 נק' 7. פטר סולברג (סובארו) – 9 נק' -. הנינג סולברג (סטובארט פורד) – 9 נק' דירוג קבוצות אחרי 5 מרוצים: 1. פורד – 57 נק' 2. סיטרואן – 50 נק' 3. סובארו – 39 נק' 4. סטובארט-פורד – 29 נק' 5. מונצ'י-פורד – 14 נק' 6. סוזוקי – 6 נק'