מרצדס-בנץ משיקה מנוע דיזל קומפקטי חדש בנפח 2.1 ליטר (2,143 סמ^ק) המייצר בגרסתו החזקה (204 כוח-סוס) 20% יותר הספק מקודמו. הדיזל החדש מוצע בשלב ראשון בסדרה C כאשר מאוחר יותר יוצע בסדרות נוספות. ממש במקרה – או שלא – מציינים השנה 150 שנים להולדתו של ממציא המנוע הנקרא על שמו, רודולף דיזל. לא מזמן סיפרנו לכם על מהפיכת הדיזלים במרצדס וב.מ.וו, שבמסגרתה יוחלפו אט אט מנועי ה-V6 במנועי 4 צילינדרים (ו-V8 במנועי 6 ציל'...) והנה כבר מושק ^הצעד הראשון^ בכיוון. הדיזל 4-צילינדרים מוצע כאמור בשלב ראשון בסדרה C החדשה, בשלוש רמות הספק – 136 (200CDI), 170 (220CDI) ו-204 כוח-סוס (250CDI). במרצדס מדגישים כי המנועים החדשים שופרו בכל היבט ביחס לדיזלים אותם הם מחליפים (2.1 ליטר גם כן, ב-2 רמות הספק, 170 כוח-סוס בחזקה ביותר), כאשר הגרסה החזקה ביותר מתקרבת בהספקה לגרסת הדיזל V6 בנפח 3.0 ליטר, שם עומדים לרשות הנהג 224 כוח-סוס. פליטת ה-CO2, לטענת מרצדס, שופרה אף היא פלאים וצומצמה בממוצע בכ-13%.