אכן אבסורד; אין כיום יצרן גדול המכבד את עצמו שלא משקיע – גם אם למרעית העין – רבות בפיתוח מכוניות ידידותיות; ירוק, כחול, ביו, הייבריד, דיאט, בלי סוכר וללא כולסטרול – הכל הולך, העיקר להפגין דאגה לסביבה ולמנוע את כל הצרות הנוראות העומדות ליפול עלינו. מאידך, אין כמו איזו מפלצת ביצועים שרירית בכדי להפגין גבריות, מאצ'ואיזם או הצלחה – תלוי את מי שואלים – בכדי לשמר תדמית ראויה. בלאגאן, הא? על כל פנים, אולי תשמחו לשמוע שעתה גם בב.מ.וו עובדים (לצד מכונית עירונית ננסית, עליה סיפרנו לכם זה עתה...) על מכונית-על. הכוונה למשהו שיתחרה ב-R8 של אאודי, ב-SLR מק'לארן של מרצדס ובשאר האקזוטיקה האירופאית הנושמת אוויר פסגות. לפחות. בתעשיית הרכב התחרות אכזרית וקשה, ומי שנותר זמן רב מדי מחוץ לזירת ההתגוששות – נשכח, מייצר פער קשה מאוד לגישור ומשאיר וואקום למתחרים להיכנס אליו. הכיוון בב.מ.וו הוא טכנולוגיית-על, המילה האחרונה בתחום, מתוך כוונה לעקוף בסיבוב את המתחרות מבית (גרמניה) ולהביט היישר אל תוך עיני מיטב האקזוטיקה העולמית. בפעם האחרונה שב.מ.וו ייצרה מכונית-על היתה לפני כ-30 שנה. למעשה, זו היתה גם הפעם היחידה שלה. בסוף שנות ה-70' נחתם הסכם שת^פ בין למבורגיני לבין ב.מ.וו בדבר תכנון, פיתוח וייצור מכונית מרוץ שתוצע גם בסדרה מוגבלת בגרסאות מורשות לתנועה בכביש הציבורי. התוצאה נקראה M1 ונמכרה לציבור בין השנים 1978-1981 ב-456 יחידות בלבד. למרות שגם במסלול המרוצים לא השאירה ה-M1 חותם של ממש, היא אחראית לא במעט לשם שיצא למחלקת הביצועים של ב.מ.וו – ה-M. מנועה עבר מאוחר יותר (עם שינויים מינוריים) ל-M5 הראשונה. ה-M1 בעלת מנוע ה-6-צילינדרים המרכזי, 3.5 ליטר עם 277 כוח-סוס השיגה מהירות מרבית של 260 קמ^ש והצטיינה בהתנהגות כביש מצוינת ובאיכות הרכבה וייצור (עבודת יד) מעולים גם בהשוואה למקובל בקטגוריית מכוניות העל בשעתו. אותה ה-M, אגב, אם כבר נדקדק בעובדות ההיסטורית, הושפעה רבות בעיצובה מה^טורבו קונספט^ מ-1972, מכונית רעיון סביב הנושא ...נכון – ^מכונית-על של ב.מ.וו^ ממנה יוצרו רק 2 יחידות. מיותר לציין שהקונספט דנן לא הבשילה לכדי ייצור. אותה טורבו היוותה השראה במידה רבה גם לעיצובן של סדרה 8 וה-Z1 מאוחר יותר. אז על מה מדברים שם כיום, בב.מ.וו? מרכב סיבי פחמן קל במיוחד, בלמים קרמיים, חישוקים ממגנזיום, מושבים העשויים קפסולת קבלר וקרבון ומערכת ^הדבקה לאספלט^ מתוחכמת באמצעות ספויילרים ותכנון מרכב מתקדם הם הבסיס המובטח ליצירה. מנוע ה-V10 5.0 ליטר הנוכחי של ב.מ.וו (M5, M6) אמור להיות מוכן למשימתו החדשה תוך 3 שנים מהיום, מה שמלמד על צפי ההשקה הצפוי של המכונית – לקראת 2011. בב.מ.וו ישדרגו את ה-V10 באמצעות הגדשה כפולה, הזרקה ישירה ומערכת ניהול מנוע חדשה, כך שההספק יעלה ל-625 כוח-סוס (507 כיום) שיספיקו לקרוב ל-400 קמ^ש. אבל, אותם המקורות המדווחים על הקורה עמוק במרתפי משרדי ב.מ.וו מספרים עוד כי תוצע גם ^גרסת בסיס^ לאותה מכונית-על מדוברת. זו תצויד בגרסה מחוזקת, אף היא כפולת מגדשים, של מנוע ה-V8 4.4 ליטר הקומפקטי בן ימינו, שיציע לפחות 450 כוח-סוס (407 כיום, ב-X6 50i) וביצועים... אפשר להניח שבהחלט סבירים. עוד ידוע שהשם M1 יישאר עם כבודו הרב במקומו מונח, וכי בב.מ.וו מחפשים במרץ אחר שם ^דינאמי וצעיר יותר^ עבור מכונית-העל העתידנית שלהם. אנחנו מהמרים על Z10 או M10. אבל, גם אם יקראו לה שטרודל - זה לא ממש ישנה עבורנו. טווח המחירים – באופן גס ביותר – צפוי לנוע בין 150-300,000 יורו. תתחילו לחסוך.