לפני כשנה וחצי החלה סמארט בפיילוט ראשון עם הסמארט החשמלית, בתחומי עיריית לונדון. הפיילוט השני – בקנה מידה גדול יותר – אמור להתחיל תוך פחות משנה, בארה^ב. השלב הבא יתרחש לוס-אנג'לס, כך מגלה הבוס של סמארט אנדרס ינסן. ^בדור הבא של הסמארט החשמלית – כבר בשנה הבאה – נכניס למכונית לראשונה מצברי ליתיום-איון^. ינסן מסביר שאם הניסוי עם המכונית החדשה יצליח, ולאחר שיצטבר מספיק ניסיון עם מנועה, המצברים ושאר המערכות – יוחל בייצור הסדרתי ההמוני. מתוך כ-30,000 הזמנות שהתקבלו עד כה עבור הסמארט החשמלית (הנוכחית) בארה^ב, הרוב המכריע הגיע מקליפורניה. לדברי ינסן הסמארט נועדה מלכתחילה, עוד משלב התכנון, להכיל מערכות הינע וכוח מגוונות, והמעטפת הרי כבר מוכרת ומוכחת ביעילה בעיר. ^עבורנו מהווה לוס-אנג'לס ללא ספק את כר הניסוי המושלם^ ממשיך ינסן. ^גם התזמון מוצלח עבורנו שכן אנו נמצאים בדיונים פנים-חברתיים בנוגע לכיווני ההתפתחות המועדפים לסמארט החשמלית^. למרות שארה^ב על הכוונת של הסמארט החשמלית, מסתבר שעדיין אין מספיק ביקוש להצדיק ייצור מקומי, גילה אנדרס ינסן בראיון לדו-שבועון הגרמני auto motor & sport. ^למרות העניין והאופנתיות, הסמארט הוא מוצר נישתי וכך גם גרסתו החשמלית. כאשר נגיע לביקוש של למעלה מ-100,000 יחידות נצטרך לשקול את הנושא^, חושף נשיא סמארט חלק מהמספרים והציפיות.