הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של חה^כ גלעד ארדן לפיה נהג שיורשע בביצוע שלוש עבירות תנועה ^חמורות^ (פירוט בהמשך) במהלך חמש שנים יאבד את רישיון הנהיגה שלו למשך שנתיים לפחות. נהג שיורשע בביצוע שלוש עבירות תנועה ^חמורות במיוחד^ במהלך 10 שנים יכול לאבד את רישיונו למשך עשור. זאת ועוד: אם אותו הנהג יבצע עבירה ^חמורה במיוחד^ נוספת בתוך שנתיים מיום חידוש רישיונו – יישלל רישיונו לצמיתות. כעבירות ^חמורות^ מוגדרות העבירות הבאות: 1. אי-ציות לרמזור אדום 2. עקיפה תוך חציית קו הפרדה או בדרך לא פנויה (למעט עבירת קנס) 3. עבירת מהירות חמורה (40 קמ^ש יותר בדרך בינעירונית, 30 קמ^ש יותר בדרך עירונית) 4. אי-מתן זכות קדימה להולכי רגל בנסיבות מחמירות כעבירות ^חמורות במיוחד^ מוגדרות העבירות הבאות: 1. נהיגה בשכרות 2. גרימת מוות בנהיגה רשלנית 3. הפקרת נפגע אחרי פגיעה 4. נהיגה בזמן פסילה 5. הריגה תוך שימוש ברכב 6. אי-עצירת רכב לפני מסילת רכבת לאחר שהמחסום ירד, או נראית ונשמעת רכבת מתקרבת. חה^כ ארדן מסביר את הרעיון מאחורי הצעת החוק שלו בכך שלפי שיטה זו ניתן יהיה להרחיק מהכביש – פשוטו כמשמעו – עברייני תנועה מועדים להם ^מסורת^ של אי-ציות לחוק וביצוע עבירות חמורות המסכנות חיי אדם. ארדן טוען כי בפועל, מספר הנהגים שרישיונם יישלל – הן לתקופה מסוימת והן לצמיתות – יהיה נמוך; ^ציבור הנהגים שייפסל רישיונם יהיה מצומצם מאוד, והוא יכלול רק את הנהגים המאוד מסוכנים שאף אחד מאיתנו אינו רוצה לראות נוהג בכבישים... אם לכאורה החוק היה חל רטרואקטיבית והיינו עכשיו מאשרים את הצעת החוק - הוא היה חל רק על 2,464 נהגים מתוך למעלה משני מיליון נהגים במדינת ישראל^.