V8 בנפח 6.2 ל`, 402 סוסים, תיבה ידנית. רוצים כזו? צלצלו ל-UMI
זה קרה יותר מהר משציפינו. בסוף השבוע הכריזה ג'נרל-מוטורס על גרסה חמה לפונטיאק G8, הסדאן בעלת ההנעה האחורית שהיא בעצם הולדן קומודור. בעצם הופעת ה-GXP אין הפתעה: אצל פונטיאק, גרסאות חמות הנושאות כינוי זה קיימות כבר לסולסטיס ול-G6 הקטנה יותר. גם להולדן עצמה, כמובן, יש חטיבת-ביצועים, HSV, אשר שותלת מנועי קורבט שריריים בתוך דגמי הולדן. ובכן ה-G8 GXP אכן מקבלת את מנוע הקורבט הבסיסי, LS3 בנפח 6.2 ל' (אצל HSV, אגב, יש כבר תכניות לשימוש במנוע הקורבט Z06, בנפח 7.0 ל'). ההספק המוצהר הוא 402 כ"ס, ולמרות שהתיבה הסטנדרטית היא אוטומטית 6 הילוכים, יש גם אופציה – בדיוק כמו במקור האוסטרלי – לתיבה ידנית 6 הילוכים.
ההודעה לעיתונות מצהירה על האצה צפויה מעמידה ל-60 מייל/שעה בתוך 4.7 שניות בלבד – נקרא לזה 0 ל-100 ב-5 שניות.. ברשימת החלקים נמצא חישוקי "19 ובלמים מתוצרת ברמבו, ו-GM מספרת כי השידלה המיתלים כוילו על מסלולי מירוצים, כולל – איך לא – הנורבורגרינג. המכונית תוצג בתערוכת ניו-יורק הנפתחת בעוד ימים ספורים.