משפחת דגמי אלפא-רומיאו מתרחבת. לא שהעובדה הזו חדשה לכשעצמה, אבל היום חשפה אלפא-רומיאו רשמית (אם כי חלקית) את מכוניתה הקטנה החדשה, השייכת לקטגוריית הסופרמיני ומיועדת להתמודד ישירות מול המיני האולטרא-מצליחה. בשלב הפיתוח שקלה אלפא שימוש בשם מן העבר, ג'וניור; לאחר מכן נערך משאל בין גולשים למציאת שם, והפעם נבחר השם 'פוריאוסה'. אבל הנהלת אלפא החליטה על שם אחר: מי.טו, כך, עם נקודה באמצע.
משמעות 'מיטו' באיטלקית היא מיתוס (או אגדה), בדיוק כפי שהמילה נשמעת, ויש להניח שמשחק המלים כאן אינו מקרי. אבל במקרה זה, השם מגיע משילוב שתי הערים מילאנו – מקום מושבה ההיסטורי של אלפא-רומיאו, ושם גם תוכנן עיצובה של המכונית – וטורינו, שם ממוקמת פיאט ושם תיוצר הבייבי-אלפא החדשה.
עיצובית, המי.טו המעוגלת שואבת השראה דווקא מה-8C האקזוטית ולא משאר ההיצע היותר-עממי של אלפא. תחליטו אתם אם התוצאה נראית לכם – אנחנו עוד לא בטוחים בענין הזה. מבחינה מכנית, המיטו יושבת על הפלטפורמה של הפיאט גרנדה-פונטו. הממדים דומים אך הפרופורציות יותר ספורטיביות עם אורך של 4.06 מ' ורוחב של 1.72 מ' – תופסת של 3 ס^מ לעומת הפונטו בשני המקרים – וגובה של 1.44 מ', 5 ס^מ פחות מהפיאט. בסיס הגלגלים אמנם לא נמסר אך אפשר להניח כי יהיה זהה לזה של הגרנדה-פונטו, 2.51 מ'. מה שבודאי יהיה שונה הוא האופי – הציפיה היא לכיול שילדה ומיתלים ספורטיבי כיאה לאלפא – והיצע המנועים. כרגע מדובר רשמית על 4 מנועים, בנזין ודיזל, עם תפוקות בין 90 ל-155 כ"ס, אך בהמשך אין ספק שנראה גרסאות חמות יותר; בין היתר צפוי להופיע כאן מנוע הבנזין טורבו הזרקה-ישירה החדש בנפח 1.8 ל', בו נתקלנו אצל הלנצ'יה דלתא שהוצגה זה עתה בז'נבה. בלנצ'יה דובר על הספק שיגיע ל-200 כ^ס, אצל אלפא יש שמועות על עד 230 כ"ס – מה שיהפוך את המי.טו לסופרמיני הלוהטת ביותר בשוק.
בין הפרטים שכבר נמסרו יש לציין מערכת בשם DNA (ראשי תיבות של 'דיינמיק נהג אסיסט'?), המשנה את תגובת המנוע, הבלמים, ההיגוי, המיתלים ותיבת ההילוכים (אם אינה ידנית) – לפי בחירת הנהג או באופן אוטומטי. המערכת כוללת שלושה מודי-פעולה: דינמי לנהיגה ספורטיבית, נורמל לנהיגה מתונה או עירונית, ומצב לתנאי אחיזה ירודים. אלפא היא הראשונה שמציעה מערכת שכזו בקטגוריית סופרמיני.
ההשקה לעיתונות תערך ביוני הקרוב, כאשר השיווק בפועל יתבצע באופן מדורג החל מיולי. יש לציין כי עבור אלפא מדובר במכונית חשובה ביותר: מדובר בדגם ההמוני השלישי בלבד של אלפא, יחד עם ה-147 וה-159. המי.טו אמורה לסייע לגידול ניכר ומשמעותי במכירות אלפא, מ-165,000 מכוניות בשנה ב-2007 עד ל-300,000 ב-2010.