או. קי, אז אולי לא בדיוק לוולוו, היצרנית משבדיה, אך שת^פ עם מומחה 'הוט-רוד' הוליד יצירה מרשימה שבחזיתה מתנוסס בגאון הלוגו המפורש. וולוו תחשוף במוזיאון היצרנית שבגוטבורג (שבדיה) את ה- Hot Rod Jakob הראדיקאלית/מוטרפת/משוגעת – אין מה למחוק כאן. בנובמבר תיחשף היצירה במסגרת תערוכת SEMA בלאס-ווגאס, נבאדה. את ההומאז' ל'וולוו יעקב' המקורית – ה-OV4 מ-1927, שכונתה בשם החיבה ^יעקב^ – בנה איש וולוו לשעבר (הועסק במחלקת מכוניות הקונספט) ובעל סדנת הוט-רוד מצליחה בשבדיה, לייף טופווסון. אותו לייף אולי זכור לכם מההוט-רוד הקודמת אותה בנה, ושהוצגה בתערוכת SEMA ב-2005. המחווה ל'יעקב' המקורית בהחלט דומה במידה מסויימת למקור, אך ראוי להגדירה - בלשון המעטה - כגרסת 'רטרו' קיצונית משהו להשראה בת ה-80. אין ספק שישנם קווי דמיון בולטים – בעיקר הסבכה הקדמית, חיפויי המנוע, המרכב הצר, מספר וצבע הצמיגים ו...הצביעה הדומה להשראה המצולמת כאן – גוף בכחול כהה – האופציה היחידה שהוצעה ב- OV4 (וכנפיים שחורות באוריגינאל; כאן ויתרו עליהן). אבל, אל תחפשו קווי דמיון נוספים. בניגוד למקור, כאן המרכב עשוי סיבי פחמן ולא לוחות פח עבים. בלמי הדיסק הייחודיים אמנם צרים במיוחד אבל קוטרם האדיר – 450 ו-515 מ^מ (!) מלפנים ומאחור בהתאמה – אמורים למנוע דאגות בדבר בלימת החיה הפחוסה הזו. עוד בשונה מההשראה, חישורי החישוקים עשויים סגסוגת אלומיניום ולא עץ – אך מספרם זהה (12 לחישוק). גם בענייני הגומי, איך נאמר בעדינות, קשה למצוא דמיון; מידות הגומי המקורי הדקיק לא בדיוק מזכירים את ההנעלה החדשה של הנין ספוג הסטרואידים ומהווים ניגוד בולט למדי ל-225/55-19 מלפנים ול-295/40-22 מאחור, כולם בני משפחת Scorpion special של פירלי. ה- special, אגב, מעיד על הטבעת הלוגו של וולוו בגומי. עוד שינוי בהשוואה למקור נמצא ב^תא המטען^. תוספת הארגז/מזוודה הגדולה שניתן היה להתקין מאחורי ה-OV4 באה לידי ביטוי בואריאציה המודרנית באמצעות תיק דק מעור המותקן מלפנים, המספיק – ברוח ימינו – למחשב נישא, כמה גאדג'טים נוספים ואולי ערכת פיקניק קטנה. אין ספק שב- Hot Rod Jakob לא תרצו לאחסן כובע צילינדר, חליפה ושמלות ערב רחבות. ההוט-רוד 'יעקב' נבנתה ביד, כולל כיפופי קורות וחלקי שלדה באמצעות פטיש ומכונות ידניות. כיחידת הנעה משמש כאן מנוע ה-T5 שהוסב לשימוש באתנול או בדלק רגיל והמייצר 265 כוח-סוס. הכוח מועבר אל הגלגלים האחוריים, כמובן, באמצעות גיר ידני בעל 5 מהירויות שהושאל מה-960 ז^ל. בוולוו – כאמור, השותפים לפרויקט, בכלל זה בעיצובו - טוענים שאין כאן מסר מיוחד או איזושהי כוונה לרמוז על ייצור משהו דומה. כמו בפעמים קודמות בהן הוצגו ^וולוו משוגעות^, המסר אותו רוצים אנשי וולוו להעביר מתחבר לצורך לצאת מפעם בפעם מתדמית השמרנות שעדיין עוטפת את החברה, קצת ^להשתגע^, ולהזכיר לנו שיש דבר כזה ^קווי עיצוב שבדיים^, גם כאשר המדובר במכוניות. אז את תצורת ההוט-רוד אולי לא המציאו בשבדיה, אבל קווי עיצוב נקיים, חלקים ומינימליסטיים אותם הצליחו להעביר אפילו אל חיית אספלט קיצונית כמו ה'יעקב' דנן, בהחלט מתאימים לרעיון הכולל. שימו לב, למשל, למסגרת החלון הקדמי וחיבורה לדופן המרכב. אנחנו, מן הסתם, לא היינו מתנגדים לאחת כזו בסלון, אבל – השם, איך נתבטא בעדינות, קצת בעייתי; נראה לכם ש^אני בא לאסוף אותך בערב עם ה'יעקב' החדשה שלי^ יעשה את הרושם הנכון?