על מתיחת הפנים של המרצדס SL כבר סיפרנו לכם לא מכבר, ועוד לפני כן דיווחנו גם על התכניות של מרצדס לגבי גרסאות AMG החמות. כזכור, מנוע ה-V8 האטמוספירי של AMG מחליף את המנוע המוגדש הקודם, כך שלאחר מתיחת הפנים אנו מקבלים SL 63 AMG עם 525 כ"ס במקום ה-SL 55 AMG הפורשת עם 517 כ"ס (גרסת העל, ה-SL 65 AMG, ממשיכה עם אותו מנוע כמקודם). אתמול (יום ו') הציגה מרצדס רשמית את גרסאות AMG המעודכנות – והצליחה להפתיע אותנו: בנוסף למנוע האטמוספירי מקבל ה-SL 63 AMG גם תיבת הילוכים מסוג חדש – חצי חדש, בעצם. מרצדס מכנה את התיבה הזו Speedshift MCT (ראשי תיבות של Multi Clutch Technology). השינוי המרכזי: במקום ממיר-המומנט, המשמש כגורם מפריד ומשלב בין המנוע לתיבה כאשר מדובר בתיבות אוטומטיות מן השורה, נעשה כאן שימוש במצמד-חיכוך (רטוב, במקרה זה) כמו זה הקיים בתיבות ידניות, אך מבוקר-מחשב. על מנת למנוע בלבול, אין מדובר בתיבה רובוטית מהסוג המוכר לנו: מבחינה מכנית זו עדיין תיבה אוטומטית, עם מערך גירים פלנטריים. אבל השימוש במצמד מכני מבוקר-מחשב במקום ממיר מומנט – שהוא בעצם מעין מצמד הידראולי – מספק חיבור הרבה יותר ישיר ומיידי בין המנוע לגלגלים, ממש כמו בתיבה ידנית או רובוטית. לתיבה החדשה 7 הילוכים, והיא מציעה 4 מצבים פעולה. C הוא מצב 'נוחות', עם החלפות מתונות ו'רכות' יחסית. מצב S ('ספורט', כמובן) הופך את פעולת התיבה לאגרסיבית מעט יותר יותר, מקצר את זמני החלפת ההילוכים ב-20% וגם מעלה את הסל"ד בו מתבצעות החלפות ומחדד את תגובת המנוע לדוושה. מצב S+ מקצר את זמני החלפה ב-20% נוספים, והמצב האחרון – M – הוא מצב ידני, בו מתקצצים עוד 10% מזמני החלפות ההילוכים (ובסך הכל – ההחלפות במצב M מתבצעות במחצית הזמן מאשר במצב C, רק 100 מילישניות). תכונה נוספת של התיבה היא הורדות הילוכים עם דבל-קלאץ' וגז ביניים, מה שאומר לא רק הנאה לנהג (אנו מהמרים כי האפקטים הקוליים המתלווים להורדות הילוכים יהיו מענגים במיוחד) אלא גם הפחתת עומס מהמערכת כדי לאפשר הורדות הילוכים מהירות ככל האפשר. פונקציה חדשה העורכת הופעת בכורה ב-SL 63 AMG היא Race Start – מצב שיגור בו כל מה שהנהג צריך לעשות הוא לתת גז. המערכת עושה את כל הנדרש כדי לקבל תאוצה אופטימלית מעמידה – וכל הדרך עד למהירות המירבית (שכמובן מוגבלת ל-250 קמ"ש, אבל מילא). כל הטכנולוגיה הזו מאפשרת ל-SL 63 AMG להאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 4.6 שניות בלבד. שזה כמובן נתון מרשים מאד, אבל ה-SL 55 AMG עשתה את ההאצה הזו ב-4.5 שניות, ללא עזרת שום פטנטים מיוחדים – מה שגורם לנו להרהר, ולא בפעם הראשונה, האם אנחנו באמת זקוקים לכל הטכנולוגיה שיצרני הרכב מרעיפים עלינו כל כך בנדיבות. מחיר ה-SL 63 AMG בגרמניה הוא כ-145 אלף אירו. אם תרצו קצת יותר, ה-SL 65 AMG מתוחת-הפנים מציעה 612 כ"ס ממנוע ה-V12 מוגדש-הטורבו האימתני שלה (612 כ"ס, 102 קג"מ, 0 ל-100 ב-4.2 שניות) – אבל תמורתה תאלצו לשלם 50% יותר, כ-221,500 אירו!