תערוכת ניו-יורק היתה פעילה במיוחד עבור חטיבת ג'יפ של קונצרן דיימלר-קרייזלר – על הצ'ירוקי החדש כבר סיפרנו לכם, ועכשיו הגיע הזמן לספר על מתיחת הפנים שעבר אחיו הגדול והיקר יותר, הגרנד-צ'ירוקי. חוץ מהשינויים השגרתיים לעיצוב החזית (פנסים אחרים, מעט עגולים יותר, נגיעות קלות בעיצוב הגריל, הפגוש הקדמי ופנסי הערפל) כולל מתיחת הפנים חדשה משמעותית אחת – שינוי משמעותי למנוע ה-V8 הפחות גדול שבהיצע, בנפח 4.7 ל'. למען האמת, השינוי משמעותי מספיק כדי להצדיק את השימוש הנדיב (שוב) בתיאור All-New החביב על אנשי השיווק של ג'יפ. המנוע החדש קיבל ראשי מנוע חדשים, עם שני מצתים לכל צילינדר (16 בסך הכל!), תאי בעירה מתוכננים מחדש וגלי זיזים שונים. התוצאה היא שיפור של 30% בהספק לעומת הדור הקודם, לכדי 305 כ"ס מכובדים למדי, ושיפור של 10% במומנט ל-46.2 קג"מ. ה"ירוקים" מבין הרוכשים הפוטנציאליים ישמחו לדעת כי השיפור בהספק לא בא על חשבון צריכת הדלק, להפך –צריכת הדלק של המנוע החדש נמוכה משל הדור הקודם – והמנוע גם מתאים לתדלוק באתנול (דלק המופק מצמחים) בריכוז של עד 85%. אבל הקונים הפוטנציאלים אולי ייהנו יותר דווקא מאחד החידושים בתא הנוסעים שעיצובו עודכן – מערכת טלביזיה המחוברת לשירות שידורים ייעודי לילדים, הכולל מספר ערוצים המשדרים תוכניות לילדים בגילאים שונים. השירות – SIRIUS TV – זמין כמובן רק בארה"ב, אנחנו נצטרך להמשיך ולתפעל את מערכת ה-DVD בעצמנו... עוד בתחום האלקטרוניקה, אבל הפעם מתחום הבטיחות, נמצא במפרט שלושה ראשי תיבות חדשים – בקרת יציבות לנגרר, בקרת גלישה במדרון וסיוע לזינוק בעליה, כולן מערכות מוכרות ושימושיות. אבל ההודעה לעיתונות כוללת גם פרט אחד שמוכיח שאיפה שהוא, עמוק מאחורי אנשי היח"צ והשיווק, עדיין נמצאים בג'יפ מהנדסים שחושבים שטח, כיאה למותג ששמו הפך לשם נרדף לרכב-שטח – החלק התחתון של הפגוש ניתן לפירוק בקלות כדי למנוע נזקים מיותרים בירידה לשטח... וזה כבר באמת רעיון שמוצא חן בעיננו!