שמועות על הסיפור המדהים הזה החלו להגיע אלינו דווקא מתחום השטח, דרך הקשרים שיש לרוני נאק, איש מערכת 'אוטו' ועורך מגזין 'אוטושטח' בתעשיות רכב נצרת (תע^ר) ובעיקר אצל יצרני שיפורים. בחדרי חדרים החל רוני לשמוע לחשושים על פרוייקט חדש ואולטרא-סודי המתבשל בתע^ר. הספקולציה הראשונית התייחסה לרכב-שטח מתקדם חדש, תחום ההתמחות הטבעי של תע^ר. אבל השבוע התגלה לנו כי מדובר במשהו שונה לגמרי – ומפתיע מאד. ובכן מתברר כי מזה זמן מנהלת תע^ר משא ומתן עם... למבורגיני (!) אודות ייצור מקומי של מכונית ספורט אקזוטית. עד כמה שהצלחנו לגלות, הרעיון לפרוייקט היומרני נוצר מפגישה אקראית בין הנהלת תע^ר לבין רוני אקרמן, מנהל יחסי הציבור ודובר חברת צ'מפיון, יבואנית קבוצת פולקסווגן בישראל. אקרמן נהנה ממעמד בכיר בצ'מפיון ובעל קשרים רבים וטובים בצמרת קבוצת פולקסווגן העולמית, במיוחד בקרב אודי, שהיא בעלת הבית של מותג למבורגיני. הוא האיש שהווה את הגורם המקשר בין הגורמים השונים ולמעשה הווה את ה'ברוקר' של העסקה. הרעיון, במלים פשוטות, הוא לייצר בתע^ר מכונית ספורט בעלת עיצוב אקזוטי שתישא את השם למבורגיני, אך לא תהיה דומה לכל דגם עכשווי של היצרן האיטלקי האקזוטי. הכוונה היא להציע את הדגם בשוק הישראלי, במחיר של מכונית-מנהלים בינונית – נאמר כרבע מיליון ש^ח – וכן לייצאו לשווקים מתפתחים ברחבי העולם עם תגי מחיר תואמים. אין זה סוד כי תע^ר זקוקה נואשות למוצרים חדשים, והצעד הנועז הזה אמור לאפשר לה להרחיב את תחומי פעילותה מבלי שתאלץ להשקיע סכומים גדולים בהערכות לייצור המוני בהיקף גדול. יתכן, אגב, כי צ'מפיון מוטורס עצמה שותפה בפרוייטק בהיקף כלשהו. על מנת לאפשר את המחיר הנמוך הוחלט להשתמש במנוע עממי יחסית – V6 בנפח 3.8 ל' עם שסתומים עיליים, המשמש כיום בדור החדש של הג'יפ רנגלר (לתע^ר יש, כמובן, קשר עבודה הדוקים עם ג'יפ); מנוע זה יותקן בשלדת הנעה אחורית/מנוע מרכזי ונבחר בשל היותו מותאם להתקנה אורכית, וקומפקטי די הצורך כדי למנוע בסיס גלגלים ארוך מדי. שיפורים במנוע ובעיקר מערכת פליטה חופשית יותר מאפשרים להגדיל את ההספק מ-200 ל-210 כ^ס. יחד עם המנוע יוצעו תיבות 6 הילוכים ידנית ו-4 הילוכים אוטומטית. מומחים מפרוייקט האודי R8 כבר עובדים יחד עם מהנדסי תע^ר על פיתוח השלדה, אשר תעקוב בגדול אחר ממדי ה-R8 אך תיוצר מחומרים זולים יותר, עם רכיבי מיתלים פשוטים יותר: קורת פיתול מאחור, מקפרסון מלפנים. המרכב עשוי כולו פיברגלס. בזכות משקל קל יחסית של 1,200 ק^ג, הביצועים יהיו מכובדים (גם אם לא ממש תואמים את המראה האקזוטי) – קצת מעל 6 שניות מ-0 ל-100 קמ^ש. ציוד הבטיחות יכלול 2 כריות אויר בדגמי הבסיס, כמובן עם אופציה ליותר. הנהלת תע^ר אשרה בפנינו את קיום הפרוייקט ומסרה לנו איורים ראשונים לפרסום, המוצגים כאן, אך לא היתה מוכנה להתחייב למועד תחילת ייצור. כפי הידוע לנו הלו^ז המקורי מדבר על 2008, אך חלו עיכובים מסויימים ואנו כבר יודעים לספר לכם את שמה של המכונית: ^למבורגיני תער^. פשוט וגאוני: סלוגן-הפרסום בישראל יתבסס על המוטיב ^חד כתער^. פחות ברורה לנו ההחלטה להשאר עם השם Taar לשווקי יצוא, מן הסתם החלטה תדמיתית כדי לשמר את הקשר למפעל הישראלי. אנחנו היינו הולכים על משהו כמו Blade, נניח (הסלוגן Sharp as a Taar לא ממש עובד, נכן?), אבל לא שאלו אותנו... כל שנותר לנו לעשות הוא לאחל לתע^ר (ולתער) הצלחה, ולקוות כי גורל הלמבורגיני הישראלית יהיה שונה מגורל מכונית הספורט הקודמת שיוצרה בישראל – ה'סברה' של 'אוטוקארס' משנות ה-60.