V8 (ומתיחת פנים) לביואיק לקרוס - אוטו

V8 (ומתיחת פנים) לביואיק לקרוס

הביואיק ה‘קטנה‘ מצטרפת לרשימה המתארכת של דגמי GM עם מנוע V8, וזוכה גם לשיפוץ אף

קצת מצחיק לחשוב על הביואיק לקרוס כ'קטנה' או 'עממית', אבל מה לעשות וזהו הדגם הקטן והזול ביותר של ביואיק. עד עתה הוצעה הלקרוס עם צמד מנועי V6 – ועכשיו, בתערוכת ניו-יורק, תופיע גרסה שרירית חדשה. גרסה זו זוכה לכינוי 'סופר' (את האמריקנים זה מרגש – מסתבר שביואיק השתמשה בכינוי הזה בפעם האחרונה לפני 50 שנה. שיו), והיא מקבלת את מנוע ה-5.3 ל' V8 שכבר משרת אי-אלו דגמי הנעה קדמית של ג'נרל-מוטורס. כפי שכתבנו כאן השבוע, גם ההאמר H3 זוכה לקבל את אותו מנוע. בלקרוס מפיק המנוע 300 כ^ס, ולמרות שימוש בתיבת 4 הילוכים עתיקה זה מספיק להאיץ מעמידה ל-60 מייל/שעה ב-5.7 שניות. מנוע זה מצוייד במערכת Active Fuel Management אשר מנתקת 4 משמונת הצילינדרים כאשר אינם נדרשים לטובת חסכון בדלק. יחד עם המנוע מקבלת הלקרוס 'סופר' גם בולמי זעזועים משופרים (בילשטיין, לא פחות), כיול הגה שונה, בלמים מוגדלים וחישוקי ^18. כל משפחת הלקרוס זוכה לעדכון עיצובי בדמות חרטום מחודש (בהשראת, כך אומרים לנו, דגם הקונספט 'וולייט' מתערוכת ניו-יורק 2004. יש לציין כי גם הלוסרן זוכה לגרסת 'סופר', עם גרסה מחוזקת של מנוע ה-V8 שכבר היה בהיצע. עדין מדובר על מנוע קטן וחלש יותר מזה שקיבלה הלקרוס (לך תבין את האמריקנים – הלוסרן גדולה, כבדה ויקרה יותר): הנורת'סטאר של קדילאק בנפח 4.6 ל', עם 292 כ^ס לעומת 275 בגרסה הרגילה.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות