יונדאי ג‘נסיס: חשיפה רשמית - אוטו

יונדאי ג‘נסיס: חשיפה רשמית

קצת לפני הצגת הבכורה בניו-יורק מראה לנו יונדאי את ספינת-הדגל הבאה

לפני כשבועיים הראינו לכם איורים של מכונית-קונספט חדשה מבית יונדאי, ג'נסיס, המיועדת להופעה בתערוכת ניו-יורק באפריל. עכשיו, כעשרה ימים לפני פתיחת התערוכה, חושפת בפנינו יונדאי את המכונית עם נתונים כמעט מלאים, ועם הצהרה ברורה: היא הולכת לייצור, ותגיע לשוק (אם כי ממש לא בכל העולם) כבר ב-2008. כפי שכבר סופר, הג'נסיס מהווה הצהרה יומרנית עבור יונדאי: מכונית הנעה-אחורית גדולה (אנו מדברים על ממדים של קטגוריית-הפאר) ויוקרתית עם מנוע V8. עכשיו ברור כי מדובר ביותר מאשר קונספט. הג'נסיס תנסה לצלול למים עמוקים ומלאי כרישים – ב.מ.וו, מרצדס, אודי, יגואר ולקסוס כמובן, ובארה^ב, שוק היעד העיקרי, גם אינפיניטי. מולם תציב יונדאי, מן הסתם, את הנשק המסורתי, תג-מחיר נמוך. הנה הנתונים בקצרה: מנוע 4.6 ל' חדש המכונה ^טאו^(V8, כאמור) עם תזמון משתנה, סעפת יניקה משתנה ו^מעל 300 כ^ס^ (יונדאי מצהירה כי המנוע החדש תוכנן מראש כבסיס לנפח מוגדל יותר ואף לגרסאות מוגדשות); תיבה אוטומטית 6 הילוכים; בסיס גלגלים 2.935 מ', אורך 5.005 מ'; מתלים רב-חיבוריים, קדימה ואחורה; חישוקי ^20 (במכונית-התצוגה, על כל פנים); 8 כריות אוויר, משענות ראש אקטיביות; בלם חניה אלקטרוני; פנסי קסנון קדמיים מתאזנים מאליהם. כל הכבוד ליונדאי על התעוזה להכנס לפלח-שוק תובעני זה. רק חבל שעיצובית לא פורצת הג'נסיס גבולות חדשים, וניתן לזהות בה השראות ממספר מכוניות מוכרות (הזנב, למשל, דומה יותר מדי לב.מ.וו סדרה 5 לטעמנו).
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות