מספר שמות מכובדים מתעשיית הרכב חברו יחד כדי ליצור מכונית-ספורט חדשה וקומפקטית, ארטגה GT, שתיוצר על-ידי חברת-בת של פאראגון הגרמנית, ספקית-ענק לרכיבי אלקטרוניקה לתעשיית הרכב. יו^ר החברה, קלאוס דיטר פררס, החליט להרחיב את תחומי העיסוק שלה וליצור מכונית חדשה שתמחיש את יכולתה הרב-תחומית. בשלב הראשון של הפרוייקט, עוד ב-2003, התייעץ פררס עם המעצב האגדי אלברכט גרטץ, מי שהיה אחראי בזמנו לב.מ.וו 507 המיתולוגית, וזה נתן את ברכתו לפרוייקט. לעיצוב בפועל אחראי הנריק פיסקר, לשעבר מעצב אסטון-מרטין שאחראי ליצירות מופת כמו ה-DB9 ולאחר מכן הקים סדנה משלו. כיועץ לפרוייקט שימש קארל-היינץ קאלבפל, לשעבר מנהל רב פעלים אצל ב.מ.וו (בין היתר היה מעורב בפרוייקט המקלארן F1 והמיני, עמד בראש חטיבת M הספורטיבית וניהל את רולס-רויס) ולאחר מכן עמד בראש אלפא-רומיאו ומזראטי. מהנדס פורשה לשעבר פיתח את השילדה והמיתלים...
עד כאן הרקע. המכונית עצמה קומפקטית: אורכה 3.95 מ' בלבד ורוחבה 1.88 מ', כשהגובה הוא 1.18 מ'. את ההנעה מספק מנוע V6 בנפח 3.6 ל' שמגיע מפולקסווגן, מפיק 300 כ^ס ומניע את הגלגלים האחוריים דרך תיבת DSG. הארטגה איננה מכונית קיצונית לימי מסלול: היא אמורה לתפוס נישה בתווך שבין מכוניות ייצור סדרתי לאקזוטיות של ממש. שלדת צינורות אלומיניום מרחבית נושאת מרכב העשוי קרבון, ומאפשרת משקל של 1,100 ק^ג. עם זה היא אמורה להאיץ ל-100 קמ^ש בפחות מ-5 שניות ולהגיע ליותר מ-270 קמ^ש. סביבת הנהג כוללת מתגים ומחוונים עם טכנולוגיות חדשות ומתקדמות. המחיר המיועד לצרכן הוא 75,000 אירו; הייצור יתחיל עוד בסוף השנה הנוכחית במפעל חדש המוקם בגרמניה, ומסירות ראשונות יתבצעו במחצית הראשונה של 2008. בשלב ראשון היקף הייצור השנתי המתוכנן הוא 500 יחידות; בהמשך מתוכננים דגמים נוספים כחלק מאסטרטגיה ארוכת-טווח. בקיצור, העסק נראה רציני ומבטיח.