אופנועים בטוקיו: ימאהה על 4, הונדה אוטומטי - אוטו

אופנועים בטוקיו: ימאהה על 4, הונדה אוטומטי

על קצה המזלג: העתיד הקרוב והרחוק מעולם האופנועים

תערוכת טוקיו הממשמשת ובאה תציג, כרגיל, לא רק מכוניות אלא גם אופנועים, ובין שלל המוצגים שכבר נחשפו כדאי לשים לב לשניים מעניינים במיוחד. הכלי המוזר בתמונה למעלה הוא הימאהה Tesseract (וגם לנו אין מושג מאיפה מגיע השם הזה), וכדי להבין על מה מדובר תחשבו על פיאג'ו MP3. הפיאג'ו המדובר, קטנוע סדרתי שנמכר גם אצלנו, משתמש בפטנט ייחודי: שני גלגלים קדמיים, עם מיתלה מיוחד המאפשר לכלי לנטות הצידה בפניות כאופנוע רגיל. ובכן הטסרקט משתמש באותו עקרון, אבל עם שני גלגלים גם מאחור; ובניגוד לפיאג'ו, הטסרקט מעוצב כאופנוע ספורטיבי. הוא גם משתמש ביחידת הנעה היברידית, שילוב של מנוע V-טווין בנפח בלתי-מוצהר יחד עם מנוע חשמלי. בהקשר זה יש לציין כי גם פיאג'ו מפתחת גרסה היברידית של ה-MP3... הטסרקט הוא קונספט בלבד, בשלב זה ובעתיד הנראה לעין, ואינו מיועד לייצור – אבל האופנוע השני המוצג כאן בהחלט כן. זהו ההונדה DN-01, אשר הוצג כקונספט בתערוכת טוקיו לפני שנתיים. המיוחד בו – פרט לעיצוב, לגביו אתם מוזמנים לגבש דעה עצמאית – היא תיבת ההילוכים: אוטומטית. הונדה מכנה אותה HFT, דהיינו Human Friendly Transmission. אין זו הפעם הראשונה שתיבה אוטומטית מופיעה בעולם האופנועים, גם לא אצל הונדה, אבל נכון להיום אין אף יצרן ראשי המציע אופנוע אוטומטי (להבדיל מקטנוע) וגם בעבר היו אלו נדירים מאד. במקרה זה מדובר בתיבה רציפה, עם שני מצבי פעולה המשנים את אופיה, רגיל וספורטיבי; בנוסף, ניתן לבחור במוד ידני עם 6 הילוכים נפרדים. הפעולה הרציפה מתקבלת באמצעות מנגנון הידראולי, עם נעילה מכנית כאשר המערכת מגיעה ליחס הסופי שלה לצורך יעילות גבוהה יותר וחסכון בדלק בעת שיוט.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות