סוזוקי – SX4 חדשה למשפחה, אבל לא מוותרים גם על הקטנות - אוטו

סוזוקי – SX4 חדשה למשפחה, אבל לא מוותרים גם על הקטנות

הסוזוקי SX4 סדן נוחתת אצלנו לפני אירופה כדי להסתער על שוק המשפחתיות, ויחד עם תוכניות חדשות בשוק הקטנות, מסמנת תנופת מכירות חדשה של המותג

לא בכל יום אנחנו מצליחים להקדים את אירופה בהשקת מכונית חדשה. אבל זה בדיוק מה שקורה עם ה-SX4 סדן, אשר מחליפה את הליאנה. בניגוד למקובל, ישראל היא השוק הראשון במערב אירופה (כן, מבחינת יצרניות הרכב, לפחות, אנחנו שייכים לאירופה) שמקבל את הסדן, שתשווק גם בארצות הברית וברוסיה. זאת משום שבאירופה מכירים את גרסת החמש דלתות של ה-SX שמיוצרת בהונגריה (בשיתוף עם פיאט, שמשווקת דגם תאום תחת השם סדיצ'י) ומשווקת כקרוסאובר כפול הנעה. אבל גרסת הסדאן שמגיעה אלינו מיפן מסתערת על הפלח הפופולארי ביותר בארץ עם מבנה קונבנציונאלי יותר – ארבע דלתות, הנעה קדמית, ומנוע 1.6 המוכר מהליאנה (107 כ^ס). ה-SX תשווק בשתי רמות גימור – לשתיהן שש כריות אוויר ומלוא האבזור החשמלי, כאשר המהודרת נבדלת בחישוקים קלים, מערכת שמע מקורית, בקרת אקלים, התנעה ללא מפתח ועוד. בקרת יציבות, כך מבטיחים לנו, תגיע בעתיד. המחירים ינועו בין 112,000 שקלים ל-114,000 שקלים. למרות מידות צנועות השייכות לקטגורית התת-משפחתיות (בסיס גלגלים של 250 ס^מ, אורך- 449 ס^מ) מתכוננים בסוזוקי להציב את המכונית בקטגורית המשפחתיות, מול מובילות התחום כמו טויוטה קורולה והמאזדה 3. הכוונה בתחילת הדרך היא לפנות ללקוחות הפרטיים, אבל צפי המכירות שמביא צבי נטע, מנכ^ל מכשירי תנועה, אומר שהם לקחו גם את ציי הרכב בחשבון. סוזוקי מתכוונת למכור עד סוף 2007 2000 מכוניות ו-5000 ב-2008. בהחלט מספרים מרשימים. ואגב, אם שאלתם, אז היבואן שוקל להביא גם את גרסת חמש הדלתות (מיפן ולא מהונגריה) של ה-SX4, אבל מועד נחיתה סופי, או מחירים, עוד אין. מתקפה גדולה על הקטנות לא פחות מעניינת מהמכונית החדשה הייתה העובדה שסוזוקי אינה מתכוונת לוותר לדלק מוטורס בתחרות המתפתחת בתחום המכוניות הקטנות. מול הכניסה המאסיבית לשוק של המאזדה 2, מצהירים כעת בסוזוקי שב-2008 הם יתחילו להפנות את הסוויפט גם לציי הרכב, מהם נעדרו עד כה. ^אנחנו כן מוכרים מכוניות לציי רכב^ הסביר נטע ^אלא שבסוויפט היה לנו פשוט ביקוש גדול בתחום הפרטי ואספקה מוגבלת. אבל בשנה הבאה נקבל יותר מכוניות ונגיע גם לשם^. אם לא די בכך הרי שגם בסוזוקי לא מתכוונים לשקוט על השמרים מבחינת היצע הדגמים, ולהשיק תוך שנה בארץ את הספלאש החדשה והמתקתקה. למרות שקודמתה, הוואגון R לא זכתה להצלחה בארץ, במכשירי תנועה מתכוונים לכסות עם הספלאש את הקצה הזול יותר של פלח הסופרמיני בו התמקמה בנוחיות הדייהטסו סיריון. מה שאומר שכאשר תנחת כאן המכונית היא תעלה כנראה כ-95,000 שקלים.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות