פארביו GTS, לבעלי זכרון קצר (וידאו) - אוטו

פארביו GTS, לבעלי זכרון קצר (וידאו)

מכונית ספורט בריטית חדשה (בערך) יוצאת לשוק, והפעם זה נראה רציני

בסוף השבוע שעבר הופצה הודעה לעיתונות מטעם חברה בריטית חדשה, הנושאת את השם פארביו (Farbio). ההודעה בישרה על – לא היינו מנחשים בחיים – מכונית ספורט בריטית אקזוטית חדשה. איך לא חשבו על זה קודם? הענין הוא שלא מדובר על מכונית חדשה, בדיוק. חדי הזכרון שביניכם זוכרים אולי את שמו של אראש פארבוד (Farboud), צעיר ממוצא אירני ונצר למשפחה בעלת אמצעים, במלים עדינות. פארבוד המדובר נדחה לני מספר שנים על-ידי פרארי כאשר חפץ לרכוש מהם אנזו, ולא עמד בקריטריונים הקשיחים לרכישת מכונית-העל יקרת המציאות. פארבוד הנעלב החליט לבנות מכונית-ספורט משל עצמו, בתהליך שמזכיר הן את הולדת מכוניות למבורגיני והן את המהלכים שהביאו ליצירתה של הפורד GT40. התוצאה של כל הסיפור אכן היתה מכונית, למרבה הפלא – הפארבוד GTS. אלא שהמכונית לא הספיקה לעבור את שלב האבטיפוס לפני שהחברה נרכשה מידיו של פארבוד על-ידי כריס מארש, עוד שם בעל היסטוריה (כריס הוא בנו של ג'ם מארש, אחד מצמד מייסדי חברת מרקוס הבריטית). מותג פארביו החדש אינו אלא שינוי-שם למה שהיה פעם פארבוד (ולא ממש ברור למה נבחר השם הזה בדיוק, עם שריד לשם הקודם), וה-GTS החדשה איננה אלא הגרסה הסדרתית של ה-GTS ההיא... פארבוד, אגב, הקים מותג חדש הנושא את שמו הפרטי, אראש, עם שאיפה למכונית-על של ממש, אך מאז הדיווח הראשוני בשנה שעברה ואי אלו איורי-קונספט לא חלה שום התפתחות (אם כי אתר החברה עדיין פעיל). עוד כשהייתה אבטיפוס, ב-2005, זכתה הפארבוד GTS להופיע במשחק המחשב Test Drive. הנה קטע מהמשחק: ה-GTS, לעומת זאת, הגיעה לבשלות – ובהחלט מדובר כאן על אקזוטיקה. אב-הטיפוס השתמש במנועי V6 של אודי, אבל עבור ה-GTS הסדרתית נבחרו מנועי פורד – בדיוק כמו במכוניות נובל, אגב, מולן אמורה ה-GTS להתמודד – משיקולי מחיר וזמינות. המנוע המרכזי שוכן בתוך מרכב סיבי-פחמן ושלדת צינורות מרחבית, והוא מוצע בשתי גרסאות. ה-GTS האטמוספרית, שמחירה כ-60,000 ליש^ט, מסתפקת ב-262 כ^ס מנפח של 3.0 ל' (V6, כאמור), וזה מספיק כדי להאיץ את המכונית הקלה (1,048 ק^ג בגרסה זו) מעמידה ל-60 מייל/שעה ב-4.8 שניות. תוספת של 11,700 ליש^ט תספיק עבור הוספת מגדש-על למנוע, כשהתפוקה עולה ל-384 כ^ס, המשקל ל-1,066 ק^ג, וזמן התאוצה ל-60 מל^ש יורד ל-3.9 שניות. שתי הגרסאות מצויידות כסטנדרד בחישוקי ^19, עם צמיגי 245/35 מלפנים ו-285/35 מאחור. חלוקת המשקל היא כ-39:61% לטובת הסרן האחורי. החברה טוענת כי תא הנוסעים מציע שפע מקום (מדובר ספציפית על נהגים בגובה עד 1.98 מ', הללויה) ונוחות מרובה, כאשר המפרט כולל מושבי ספארקו מתכווננים ומערכות שמע, מיזוג וניווט כסטנדרד. תא המטען מכיל 220 ליטרים סבירים (ויכול לקלוט סט מחבטי-גולף מלא, אומרת ההודעה לעיתונות תוך זיהוי מדוייק של קהל היעד). לקח קצת זמן להגיע לשלב הייצור, אבל לטענת החברה השלב הזה כבר הגיע, פס הייצור עובד ופנקס ההזמנות פתוח. לא סתם פתוח – יש כבר הזמנות בערך כולל של 11 מיליון ליש^ט, מה שאומר 150-200 מכוניות, הזמנות שמספקות עבודה ל-3 השנים הקרובות. בהחלט מכובד.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות