פארביו GTS, לבעלי זכרון קצר
מכונית ספורט בריטית חדשה (בערך) יוצאת לשוק, והפעם זה נראה רציניה-GTS, לעומת זאת, הגיעה לבשלות – ובהחלט מדובר כאן על אקזוטיקה. אב-הטיפוס השתמש במנועי V6 של אודי, אבל עבור ה-GTS הסדרתית נבחרו מנועי פורד – בדיוק כמו במכוניות נובל, אגב, מולן אמורה ה-GTS להתמודד – משיקולי מחיר וזמינות. המנוע המרכזי שוכן בתוך מרכב סיבי-פחמן ושלדת צינורות מרחבית, והוא מוצע בשתי גרסאות. ה-GTS האטמוספרית, שמחירה כ-60,000 ליש^ט, מסתפקת ב-262 כ^ס מנפח של 3.0 ל' (V6, כאמור), וזה מספיק כדי להאיץ את המכונית הקלה (1,048 ק^ג בגרסה זו) מעמידה ל-60 מייל/שעה ב-4.8 שניות. תוספת של 11,700 ליש^ט תספיק עבור הוספת מגדש-על למנוע, כשהתפוקה עולה ל-384 כ^ס, המשקל ל-1,066 ק^ג, וזמן התאוצה ל-60 מל^ש יורד ל-3.9 שניות. שתי הגרסאות מצויידות כסטנדרד בחישוקי ^19, עם צמיגי 245/35 מלפנים ו-285/35 מאחור. חלוקת המשקל היא כ-39:61% לטובת הסרן האחורי. החברה טוענת כי תא הנוסעים מציע שפע מקום (מדובר ספציפית על נהגים בגובה עד 1.98 מ', הללויה) ונוחות מרובה, כאשר המפרט כולל מושבי ספארקו מתכווננים ומערכות שמע, מיזוג וניווט כסטנדרד. תא המטען מכיל 220 ליטרים סבירים (ויכול לקלוט סט מחבטי-גולף מלא, אומרת ההודעה לעיתונות תוך זיהוי מדוייק של קהל היעד). לקח קצת זמן להגיע לשלב הייצור, אבל לטענת החברה השלב הזה כבר הגיע, פס הייצור עובד ופנקס ההזמנות פתוח. לא סתם פתוח – יש כבר הזמנות בערך כולל של 11 מיליון ליש^ט, מה שאומר 150-200 מכוניות, הזמנות שמספקות עבודה ל-3 השנים הקרובות. בהחלט מכובד.