בקרב חובבי השטח, הלנדקרוזר הגדול נהנה ממעמד של מיתוס, לא פחות מזה של ההיילקס. אנחנו מדברים על הדבר האמיתי, זה שמכונה ^100^ בשווקים מסויימים וסתם לנדקרוזר באחרים (שם הלנדקרוזר הקטן יותר המשווק אצלנו אינו קיים, או נקרא בשמות אחרים), שצבר במרוצת השנים שם של קשיחות, חוסן ועבירות. מעט הלנדקרוזרים מהמשפחה הגדולה שהגיעו ארצה, רובם מסדרת ה-80, נחשקים ביותר על ידי קהילת ה-4x4 הישראלית. ובכן הגיע תורו של הלנדקרוזר לפתוח פרק חדש במיתוס. אתמול חשפה טויוטה את הדור הבא, השמיני במספר, העונה לכינוי ^לנדקרוזר 200^, פחות מחודש לפני הצגתו הפומבית העולמית בתערוכת סידני הקרובה. לא נמסר מפרט טכני מלא אמנם, אבל יש בהחלט מספר פרטים מעניינים. ה-200 יצוייד במנועי V8, בנזין ודיזל, הראשון 4.7 ל' עם 288 כ^ס, האחרון בנפח 4.5 ל' עם 286 כ^ס ו-66 קג^מ. שני המנועים יקבלו תיבה אוטומטית 6 הילוכים. הממדים גדלו מעט – האורך ב-6 ס^מ, הרוחב ב-3 ס^מ והגובה ב-1.5 ס^מ. הדגם שומר על תצורת שלדת הסולם הנפרדת, אנו שמחים לדווח, אך עם מגוון שיפורים להגברת הקשיחות ולצמצום הרעידות והרעש. המיתלים הקדמיים מקבלים קפיצי-סליל במקום מוטות פיתול. ניתן יהיה לקבל את הדגם עם מערכת מיתלים מתקדמת, KDSS או Kinetic Dynamic Suspension System – מערכת הידראולית (שפותחה על-ידי חברה אוסטרלית, אגב) השולטת על מוטות הייצוב קדימה ואחורה לפי סוג הנסיעה – קשיחים יותר בנהיגת כביש או נסיעת שבילים מהירה, רכים עד מנותקים בשטח טכני. בשטח קשה באמת יש אפילו מערכת יעודית למצב זחילה, המכונה CRAWL ומאפשרת שליטה מדוייקת ועדינה על התקדמות הרכב בשלושה תחומי מהירות הניתנים לבחירה, מ-1 ועד 5 קמ^ש. מערכת ה-ABS מכויילת לנהיגת שטח, דהיינו עם סף כניסה גבוה יותר. מערכת ההנעה הכפולה מבוססת על דיפרנציאל טורסן מרכזי מוגבל החלקה. ניתן יהיה להסיע עד 8 איש, ובטיחותם מטופל באמצעות עד 10 כריות אוויר.