... תחל שנה וברכותיה - אוטו

... תחל שנה וברכותיה

הראלי רייד בא לבקר בארץ הקסאמים. היה מהיר

לא ברור אם מדובר במקרה, או שמא בעניין מכוון – אבל ראלי ראש השנה של ליגת ראלי רייד, שחלק ניכר ממסלולו עבר בטווח הקסאמים, הצטיין במסלול מהיר ושוטף. מקרה, או שמא רצה נועם לוודא שהמשתתפים לא יהיו מטרות קלות? לא ברור... אבל כשנמוגו בדיחות הקסאמים, כולל התייחסות בתדריך להתנהגות במקרה אזעקה, נשארו כמה עובדות – השבילים היו מהירים, מזג האוויר היה נעים, רוח ערה דאגה, בד^כ, לפנות את האבק מהר והגריד כלל כמה פנים (ושבכות) חדשות, אבל מצד שני לא מעט משתתפים קבועים דפקו נפקדות. הסיבה היא לא אימת הפצצות והרקטות, אלא, ככל הנראה, ראלי הפרעונים שיערך עוד שבועיים ואליו יוצאים מספר צוותים ישראלים. כך רשמה קטגורית ה-T1 4X4, קטגוריה שבד^כ מספקת אקשן משובח, התייצבות של שני צוותים בלבד – זה של ^ליוגב^ (שהגיע אחרי החלפת ראש המנוע ששבק בראלי גולן אילת) וזה של ^כריכיית הצבי^. בקטגורית ה-T2 נצפה צוות חדש לחלוטין, צוות ^כרמי^, וצוות וותיק ברכב חדש – צוות ^מוטורוני^ החליף את הפאג'רו הישן שלו בקינג קצר משנתון מתקדם יותר, שכבר צבר פז^מ על שבילי ארצנו תחת צביעה אחרת. את הנימה החיובית אפשר להשלים עם התייצבות נאה של כלים עליהם רוכבים ולא נוהגים – הן טרקטורונים והן אופנועים. המסלול המלא נמתח על פני 220 ק^מ (הקטגוריות העממיות קיבלו הנחה של 50 ק^מ) של שבילים מהירים בעלי מצע חול וכורכר. מנקודת הזינוק ליד צומת יד מרדכי פנו המשתתפים מזרחה ודרומה בקשת ארוכה שהסתיימה ליד צומת רעים, סבו מזרחה במקביל לנחל גרר ופטיש עד לאופקים ואז פנו צפונה, הקיפו את קרית גת וחזרו אל נקודת ההתחלה. בהתאם לאופי השבילים, כמות הפרישות בשל שברים מכניים היה נמוך יחסית, ובכל זאת הצליחו תעלות וסוללות מלאכותיות להפיל חללים. אחד מצוותי אוטוויק סיים את היום תקוע בתעלה שכזו, וצוות ^ליוגב^ איבד דקות יקרות מתנדנד על חודה של סוללה אחרת. מי שחילץ את רז והילל בסופו של דבר היה אלון מצוות ^אוטוויק^ השני, שניצל את ההזדמנות כדי לעקוף את רז שזינק לפניו ודאג להישאר לפניו עד סוף המסלול. אומנם בשבילים כאלו איכות המתלים פחות קריטית, ולכן יתרונו של ה-T1 הצהוב משמעותי פחות, אולם עדיין מדובר בהישג ראוי לציון. ראוי לציון גם כי הצוות השני בקטגוריה של אלון (גל שחם שלמד את הרכב החדש) הגיע כמעט חצי שעה אחרי אלון. אבל כמו תמיד בזמן האחרון, את הניצחון הכללי קטף אופנוען. ולא כל אופנוען, אלא יוני לוי, שאם ימשיך בקצב הזה, ימשוך עוד מעט את תשומת הלב של רשות ההגבלים. להזכירכם, הוא ניצח בתקופה האחרונה גם בגולן-אילת, תחרות טיפוס גבעה ולא מעט תחרויות אינדורו. כל זה על אופנוע שלפחות על הנייר נחות מאופנועי המתחרים. אבל הוא לא נהנה משיוט רגוע לסיום, כשעל עקבותיו דולק יובל שרון על טרקטורון ומיד אחריו אופיר לוק על אופנוע נוסף. אבל כוכב האירוע, לפחות מבחינתי, היה כלי הרבה פחות נוצץ והרבה יותר ישן מכל הכלים האחרים (ולפי השמועות, גם פחות חזק מכמה מהטרקטורונים...) – הסובארו טנדר הירוק, מודל 81 (עם 180,000 ק^מ בלבד, ומנוע מקורי), שלא רק זינק אלא גם סיים, כשהשיפורים וההתאמות שעבר מסתכמים בעיקר בצמיגי שטח מגודלים... תוצאות T1 4X4 1. רז הימן והלל סגל, צוות ליוגב 2. אייל ואורן שטרן T1 2X4 1. ניר שני ועומר בר יוחאי, צוות מסריק 2. לירן סברוב ואייל אפרתי, צוות ^סרטינה-אוטו^ 3. יואב בשביץ ודודי פרץ, צוות ^עידן הגז^ מקצועי T2 1. אלון אסולין ואייל עובדיה, צוות ^אוטוויק^ 2. גל שחם וארנון הלחמי, צוות ^מוטורוני^ 3. איציק בריל וחזי בצלאל, צוות ^רמות-פטרוטק^ סטנדרטי משופר 1. רון גל וגיא גוטליב, צוות ^הילוך שישי^ 2. ניר בן-ארי וגלעד מוזס, צוות ^דרך השטח^ 3. סביון עזר ואיל גונן, צוות ^ג'יפולוג^ אופנועים מקצועי 1. יוני לוי, צוות ^אבניר-עופר^ 2. אופיר לוק 3. ערן וולנברג אופנועים כללי 1. רפי דנטה 2. מוטי אלדר 3. אורן זכור טרקטורונים מקצועי 1.יובל שרון 2. אלי אוחיון 3. ניר אברמוביץ' טרקטורונים כללי 1. טל אברהמי 2. אסף ארצי 3. דדי שפרונץ
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות