V10 לוויסמן - אוטו

V10 לוויסמן

היצרן הגרמני הקטן מציג גרסה חדשה וחזקה ל-GT, ומנוע ה-M5 של ב.מ.וו מוצא לעצמו עוד בית חם ואוהב

מזה מספר שבועות שברשת התרוצצו שמועות, ואף מידע מוצק, אודות כוונת סדנת וויסמן (Wiesmann) הגרמנית להציג דגם חדש בפרנקפורט, על בסיס מנוע ה-V10 של הב.מ.וו M5/6. אתמול זה אכן קרה, עם השקתה בפרנקפורט של ה-GT MF5 (ה-GT הרגילה, עם מנוע V8, מכונה MF4). כפי שניתן לראות מהתמונות, העיצוב הפך למוחצן ומוקצן, ומראה הרטרו הנקי של הוויסמן GT המקורית קצת התקלקל לטעמנו – אבל המפרט הטכני ונתוני הביצועים בהחלט מכפרים על כך. המנוע האימתני של ב.מ.וו נשאר ללא שינוי, והוא מציע 507 כ^ס – גידול של כ-40% לעומת 367 הסוסים של ה-MF4 (שגם הוא מגיע במקור מב.מ.וו). נכון שגם המשקל עלה, מ-1,280 ל-1,380 ק^ג, אבל עדיין מתקבלת קפיצה משמעותית בביצועים. ההאצה מ-0 ל-100 מתבצעת עכשיו ב-3.9 שניות לעומת 4.6, והמהירות המירבית של הקופה-רטרו עולה מ-290 ל-310 קמ^ש. התיבה היא ה-SMG הרובוטית של ב.מ.וו, בעלת 7 הילוכים. יחידת ההנעה איננה השינוי היחיד: יחסית ל-MF4 הגרסה החדשה ארוכה ב-7 ס^מ, וחשוב יותר – רחבה בכ-10 ס^מ, הודות להרחבה דומה במפשקי הגלגלים קדימה ואחורה. לעומת זאת הגובה הכללי ירד בכ-5 ס^מ, כך שמרכז הכובד נמוך יותר. מידות הצמיגים גדלו אף הן, ל-275/30-20 מלפנים ו-325/25-20 מאחור. בלמים מוגדלים (374 מ^מ מלפנים, 370 מ^מ מאחור) עם קליפרים 6 בוכנות מלפנים ו-4 בוכנות מאחור דואגים לעצירה. כל זה יהיה שלכם החל מ-2008 בתמורה לכ-180,000 אירו, כולל רשימת אבזור עשירה לדברי היצרן – אך לפני החלפת כל מיני חלקים לקרבון.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות