עד היום הסתפקה סיאט במכוניות נוסעים עד גודל משפחתיות קומפקטיות – הטולדו היא הדגם הגדול ביותר שלה (פרט לאלהמברה, המיניוואן שהוא למעשה פולקסווגן שאראן). עכשיו הכריזה הנהלת החברה כי בכוונתה לייצר, החל מ-2009, מכונית בקטגוריית המשפחתיות הגדולות – פלח שוק רב-חשיבות באירופה, עם מכירות שנתיות של יותר ממיליון יחידות. המכונית החדשה, שבינתיים נושאת את שם הקוד 'פרוטקטו', תיוצר בגרסאות סדאן וסטיישן במפעל סיאט בברצלונה. נשיא סיאט הגדיר צעד זה כ'היסטורי' עבור המותג, אך יש לזכור כי חדירה לסגמנט המדובר לא תהיה קלה, במלים עדינות. הדגם החדש של סיאט יאלץ להאבק על מקומו בשוק תובעני הכולל (באירופה) מתחרות קשות כמו פורד מונדיאו, פיז'ו 407 וכמובן המתחרה-מבית, פולקסווגן פאסאט.