עוד מכונית ספורט בריטית חדשה? לא בדיוק. אמנם אנו רגילים לשמוע מדי שני וחמישי על סדנה חדשה כזו או אחרת, בדרך כלל מהאיים הבריטיים, אבל במקרה זה העסק שונה במקצת. המכונית המדוברת היא אכן בריטית, ואכן חדשה, אבל מגיעה ממותג ותיק ומוכר. אוקיי, 'מוכר' הוא מונח יחסי: סביר להניח כי מכוניות גי'נטה (Ginetta) אינן מוכרות לרובכם. למרות השם בעל הצליל האיטלקי, מדובר ביצרן בריטי בעל היסטוריה ארוכה. החברה הוקמה עוד ב-1958, על-ידי ארבעה אחים בשם Walklett, והתמחתה במכוניות מירוץ טהורות – לרוב קטנות עם מנועים צנועים – או כאלו שהיו חוקיות לכביש ויועדו למי שרצה לעלות על מסלול בסופי השבוע. עד סוף שנות ה-80 שרדה החברה היטב ושמרה על עצמאותה, אבל אז, עם פרישת שלושה מארבעת האחים, היא נמכרה והתקשתה להתקיים. לאחר עוד החלפת-ידיים הגיעה ב-2005 לבעלים הנוכחיים, אשר מצליחים לשמר היטב את המסורת. היצע החברה כולל למעשה דגם בסיסי אחד, G20, מכונית קטנה, ספרטנית וקלת-משקל המיוצרת במספר גרסאות – מכונית ספורט פתוחה חוקית לכביש אך עם יעוד-מסלול ברור (G20r), גרסת קופה של הנ"ל (G20 GT4), גרסת מירוץ פתוחה למסלול בלבד (G20) שעבורה קיימת סדרת מירוצים יעודית, ואפילו גרסת ראלי מצליחה (GT20 GTR). אבל אולי הגרסה המעניינת ביותר היא ה-GT4, שמיועדת עבור מירוצים ל... ילדים בגיל 14-16. כל המכוניות מצויידות כסטנדרט במנוע פורד 1.4 ל', אשר מגיע עד 115 כ"ס בחלק מהגרסאות. עם דיפרנציאל מוגבל החלקה ומשקל של כ-750 כ"ס בגרסאות המירוץ, הביצועים ערים; תגי המחיר אינם גבוהים במונחים בריטיים ומתחילים מכ-12,000 ליש"ט עבור ה-GT4-מסלול לילדים. אבל עכשיו רוצה ג'ינטה לגדול קצת, ולכן היא מפתחת מכונית חדשה: G50. היא מיועדת לצאת לשוק בשנה הבאה, בדיוק בזמן לחגיגות 50 שנה לג'ינטה. כאן בהחלט לא מדובר בצעצוע לילדים: ה-G50 מצויידת במנוע מבוסס על פורד V6 בנפח 3.5 ל' עם 300 כ"ס, והמשקל יהיה לא הרבה מעל 800 ק"ג. עבור דגם זה תוקם סדרת מירוצים, "גביע G50". כמו עם ה-G20 הנוכחית, ייוצרו גרסאות שונות למסלול ולכביש. לדברי החברה היא "מתקדמת היטב" בייצור 30 המכוניות הראשונות, אם כי בשלב זה פורסמו רק איורי המחשב המופיעים כאן. ניתן יהיה לרכוש את המכוניות החל מראשית 2008 במחירים סביב 35,000 ליש"ט.