לא לכולם ברור איך בדיוק להתייחס ל-R קלאס של מרצדס. החברה אומנם קוראת לו SUV Tourer בפרסומים הרשמיים, אבל לא בטוח שהבנו איך זה מתקשר לספק-מיניוואן-ספק-סטיישן-מגודל וכפול הנעה הזה. עכשיו, כאילו כדי לסבך את הדברים עוד יותר, מבצעת החברה רענון לדגם, שמלבד השינוי החיצוני הקל והמתבקש כולל תוספת של עוד קונפיגורציות וגרסאות להיצע הלא ממש דל גם ככה. האם העובדה שמתיחת הפנים מגיעה שנתיים בלבד לאחר הצגת הדגם מצביעה על כך שגם במרצדס עדיין לא לגמרי בטוחים ^איך לאכול^ את ה-R? יכול מאוד להיות (ובכל מקרה, אם המכירות היו עומדות בציפיות, רוב הסיכויים שהיו מחכים עוד שנה לפחות עם השינויים). אז מה בדיוק התחדש? ראשית כל, היצע המנועים התרחב והתעדכן. אל היצע הבנזין הצטרף בתחתית מנוע השלושה ל', 231 כ^ס, המוכר, שגם כאן יקרא 280. בצד השני של סקאלת הבנזין יוחלף מנוע החמישה ל' הוותיק במנוע ה-5.5 ל' החדש והחזק משמעותית (388 כ^ס לעומת 306). עוד חידוש במערכת ההנעה היא ביטול המונופול שהיה למערכת ההנעה הכפולה – 4Matic – שהיתה האופציה היחידה ב-R עד עתה. מעכשיו יוצעו חלק מגרסאות המנוע (ה-280 דיזל ובנזין, וה-350 בנזין) גם עם הנעה אחורית. ד^א, לא ברור האם גרסת ה-AMG האימתנית, עם מנוע ה-6.2 ל' האטמוספרי, תמשיך להיכלל בהיצע – היא אינה מופיעה ברשימת הדגמים בהודעה לעיתונות. אבל השינויים לא מסתכמים במערכת ההינע, אולי חשובים יותר הם דווקא השינויים בפנים הרכב – אל גרסת ששת המושבים, שהיתה האופציה היחידה לפני המתיחה, מצטרפות גרסאות חמישה ושבעה מושבים בזכות ספסל אחורי חדש. מרצדס אומנם מדווחת כי הספסל הנ^ל יכול להכיל שלושה מושבי בטיחות לילדים, אולם התמונות חושפות שני מושבים מלאים ורחבים עם תוספת מוזרת-מראה באמצע – לא המקום להושיב בו את הדודה העשירה אם רוצים להיכלל בצוואה... אם כך, ניסיון לסכם את ההיצע בסדרת ה-R אחרי מתיחת הפנים מעלה את הרשימה הבאה – שני בסיסי גלגלים/אורכים (ההפרש בין הגרסה הקצרה לארוכה הוא כ-24 ס^מ בשני הנתונים), שלוש גרסאות הושבה, בחירה בין הנעה אחורית לכפולה, שלוש אופציות מתלים (קפיצי סליל בכל הפינות, קפיצי אוויר מאחור או מערכת מתלי אוויר אקטיבית בכל הפינות) ו... בקיצור, לא בדיוק המכונית לאנשים המתקשים בקבלת החלטות.