מתחת לצביעה המקורית של הפנדה 'אריה', גרסת קונספט בשלב זה, מסתתרת מכניקה ידידותית מאד לסביבה. הפרט המעניין ביותר הוא מנוע מוגדש-טורבו בנפח 900 סמ"ק, בעל שני צילינדרים בלבד (!), שיודע לעבוד על בנזין או על תערובת 'נקיה' במיוחד של מתאן ומימן. לא מדובר במנוע עתידני דמיוני: הפיאט 500 אמורה לקבל גרסה שלו מתישהו בשנה הבאה (ובכך להתקרב עוד יותר למקורות של הדגם: ה-500 המקורית היתה מצויידת במנוע דו-צילינדרי). המנוע מפיק 80 כ"ס, והשימוש בו מאפשר לקצץ באופן ניכר במשקל המכונית: עוד תרומה לאקולוגיה בשל הפחתת צריכת הדלק ושימוש מופחת בחומרי-גלם. פיאט מדברת על פוטנציאל ל-105 כ"ס בגרסת בנזין בלבד, ותיוצר גם גרסה בלתי-מוגדשת עם 65 כ"ס. המנוע משודך לתיבה רובוטית ומצוייד במערכת דימום אוטומטית לחסכון נוסף בדלק בתנועה עירונית. נעשה שימוש רב בחומרים ממוחזרים או ברי-מחזור: ריפודי המושבים, למשל, עשויים שילוב של סיבי כותנה ופשתן יחד עם חומרים המתפרקים בטבע, ואילו במרכב נעשה שימוש בשרף אקולוגי. מערכת המיזוג תוכננה לצרוך אנרגיה מועטה במיוחד, וצמיגים נסיוניים מפירלי אמורים לספק התנגדות נמוכה לגלגול מבלי לפגוע בתכונות הדינמיות בכביש יבש או רטוב. המכונית מצויידת אף באפשרות לאגור נתוני פליטת מזהמים לכל נסיעה ולהורדתם דרך ממשק USB, לניתוח ממוחשב לאחר מכן.